2014. december 18., csütörtök

Jó hírek

Az nem lehet, hogy a múltheti lehangoló hírekkel zárjam az évet, ezért most csupa jót fogok írni.
Előszöris, ma utazunk haza! Ezért is valószínű, hogy idén nem posztolok már többet. Kivételesen késő esti géppel megyünk, hiszen Balázsnak ma még iskola volt.
Szombaton - amikor az iskolai posztot írtam - reggel végre, 3 hét után megkaptam a várva várt híreket a nyelvvizsgámmal kapcsolatban. Volt egy titkos célom, ez 85% volt, de ahogy telt az idő, ebből egyre lejjebb adtam, míg a végén úgy mentem el vizsgázni, hogy mindegy, csak menjek át, sőt, mindegy, csak valahogy legyek túl rajta. Több tanfolyam- és vizsgatársammal is együtt számoltuk a napokat, közben persze folyamatosan ugrottak be azok a dolgok, amiket biztosan elrontottam és minimális fejszámolással kijött, hogy úgy megbuktam, mint a huzat. Az utolsó napokban már beszámíthatatlan voltam, sőt, szombatra virradóra azt álmodtam, hogy 45%-kal megbuktam. A csodás álomnak köszönhetően fél3-tól kezdve fent voltam, Zsuzsa barátnőmmel reggel 9 körül már forródróton voltunk, de persze egyikünk sem kapta meg még az értesítést. Kicsit hergeltük egymást, aztán ő egyszercsak megkapta. Gábor pont akkor ébredt fel, mondta, hát menjek le, nézzem meg. De a postás úgyis csak délben jön. Dehogy, szombaton már reggel. Lemenjek? Ne menjek? Lementem. Ott volt a levél benne a postaládában, A/4-es volt és kemény. Ez jót jelent. Kísérőlevél, szófoszlányok... gratulieren... bestandene... OK, átmentem, de mennyivel? Gábor tökölt, mondtam, adja már ide, hát nem lehet ezt idegekkel kibírni... Előhúztam az oklevelet: "sehr gut"... ez jót jelent, ez nagyon jót jelent... 92,5%!!! Nem akartam elhinni. Azzal együtt, hogy ha nagyon nagyképű akarok lenni, ez életem eddigi legrosszabb német vizsgája, mert eddig csak 100%-os teszteket írtam, de persze azok még A1 szintű házi dolgozatok voltak :-) Azért is hihetetlen ez az eredmény, mert azt ugyan éreztem, hogy a legnagyobb mumus, a hallás utáni szövegértés valószínűleg nagyon jól sikerült, de hogy a kb 280-300 szavas esszét egyetlen darab hibaponttal írtam meg, arra álmomban nem gondoltam. Az olvasás utáni szövegértés szar lett, ott 6 pontot vesztettem. Mondjuk az volt az a rész, ami miatt a buktától féltem. Mert az van, hogy ha a négy blokk bármelyike bukta (60% alatt), akkor az egész vizsga bukta. Mindannyiunknak ez a blokk húzta le az eredményét (azt mondanom sem kell, hogy mindannyian átmentünk és mindannyian magasan a léc fölött :-) ), ami azért durva, mert abban is egyetértettünk, hogy az olvasás utáni szövegértés amúgy mindannyiunknak erőssége. A remek eredményt Zsuzsával másnap a konstanzi karácsonyi vásáron egy pohár forralt borral ünnepeltük meg és azt hiszem, abban is egyetértünk, hogy egy ideig most vizsgát látni sem akarunk.
Közben nekem véget ért a projektem, így most egy ideig megint főállású háztartásbeli vagyok. Hogy meddig, az majd elválik, vannak tervek, meg dolgok kilátásban, de ez annyira képlékeny még, hogy találgatni sem merek, hogy mi lesz. Az biztos, hogy februárban elvégzek egy menő tanfolyamot otthon, de ha véletlenül be találna esni egy munka februártól, az sem lesz probléma.
Gábor is már két napja szabin van, így van időnk az ünnepre hangolódni. Ma reggel elvégeztük az utolsó simításokat, így már minden ajándék a helyén van, már csak meg kell érkeznünk és épségben megérni a jövő szerdát.

7 megjegyzés:

Lelinka írta...

Gratulalok es nagyon kellemes Karacsonyt kivanok Nektek otthon! Kivancsi vagyok milyen tanfolyamra fogsz jarni.:-)

Ági írta...

Szia
Nagyon ügyes voltál, gratulálok!!!
Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok én is az egész családnak!!
Ági

Vildi írta...

Gratulalok es Kellemes Karacsonyt nektek!

kadarm írta...

Panni, hogy te mennyire hülye tudsz lenni...:) Én persze biztos voltam benne, hogy jól sikerül.:)

Panni írta...

Nagyon szépen köszönöm mindannyiótoknak! :-)
Lelinka, a Six Sigma tanfolyam már régi vágyam. A tematikát elnézve, új tudást sajnos nem fog adni, mert mindig six sigma környezetben dolgoztam, de ez az oklevél új kapukat nyithat meg.

Kellemes ünnepeket! :-)

MReni írta...

Kedves Panni!

Már egy éve, hogy rátaláltam a blogra, időnként olvasom írásaidat. Jó olvasni a soraidat és látni, más is hasonló cipőben jár és erőt meríteni abból, ti is átvászelitek ezeket a gondokat.
Sajnos mi is hasonló cipőben járunk. A fiam 9,5 éves, eddig borzasztó volt az első két osztály, most a harmadikat tapossuk, de ez sem felüdülés még.
Felmerült a kislányom ételallergia gyanuja, ha pozitív, akkor család szűrés lesz. Még 1 hét van hátra, hogy megtudjuk az eredmény.
Ebből következtettem,(mivel van néhány hasonló tünetük) nem-e a fiamnak is ételallergiája van és ez okozza az összes tünetét, vagy csak egy részét.
Nektek javasolt valaki valamiféle diétát?

Minden jót kívánok!

Reni

Panni írta...

Reni, a legelején felmerült, hogy Balázs ételallergiás, de pár hónap diéta után sikerült gond nélkül visszavezetnünk a tejet. A cukrot is megvontuk az elején, az sokat segített a viselkedésén, ezt akkor vezettük vissza, amikor elkezdett gyógyszert szedni. Mára szinte egyáltalán nem eszik édességet, egyszerűen nem szereti (kivétel a Túró Rudi), helyette chipsszel tömné magát egész nap, ha engednénk :-)