2014. június 21., szombat

Megint eltelt egy hónap

Tessék, már megint egy hónapja nem írtam, pedig tényleg annyira akartam! Valahol az osztálykirándulás előtt írtam utoljára, azt hiszem. Május 19. és 23. között 4 csodálatos napot töltött el az osztály egy gyönyörűszép helyen, Balázs nagyon élvezte, mint minden tábort, kirándulást és egyéb kötetlen programot az osztállyal. Látták a Jungfraut is, meg Interlaken környékét, hajóztak, kirándultak, éjszaka harcoltak. 23-án úgy intéztem a napomat, hogy Zürichben véletlenül pont összefutottunk (amúgy a pfäffikoni állomáson lett volna a találkozó, szóval mindenképp egy vonattal mentünk volna) és Balázs is és az osztálytársai is nagyon örültek nekem. Kaptam megint köszönőlevelet a finom kalácsokért, Balázs pedig döbbenten vette tudomásul, hogy azokat én sütöttem, merthogy nagyon finomak voltak (akkor sem sértődöm meg, akkor is bóknak tekintem).
A következő hétvégét Luzernben töltöttük egy szuper hangulatú hajókázással a Vierwaldstättersee-n és két év után újra megcsodáltuk a Pilatust. Még mindig gyönyörű, ráadásul most az idő is tiszta volt és a kilátóból egész a Sursee-ig elláttunk.
Rákövetkező hétvégén az Oeschinensee-nél jártunk, amit sosem láttunk volna, ha anyukám a Facebook-on nem oszt meg egy fényképet a tóról. Igen, így kell megtudnunk, hogy milyen gyönyörű helyek vannak Svájcban. A tó fent van a hegyekben, leírhatatlanul szép környezetben, havas hegycsúcsok, a vékonyodó hócsíkok kisebb-nagyobb vízesésekben végződnek, a kövek közül források törnek elő, és a tó, istenem, a tó, hát az maga a csoda. Ilyen színű víz nincs is! Három lavinát is láttunk, persze nem veszélyeseket, de iszonyú dübörgéssel indult meg a nagy hótömeg. Lefelé jövet már nem működött a felvonó, így gyalog tettük meg a kb egyórás utat. Eléggé aggódtam, hogy Balázs hogy fogja viselni, de elmondhatatlanul élvezte. leguggolt a kristálytiszta hegyipatak mellé és a tenyeréből itta a kb 4-5 fokos vizet. A vízesésekkel nem tudott betelni, a tiszta hegyi levegőt pedig élvezettel harapta.
Közben kevésbé jó dolgok is történtek; az SVA Zürich küldött egy szívhezszóló levelet, miszerint Balázs beszédészlelési zavarát nem írta le az itteni orvosa, ezért - hiába van megemlítve több szakvéleményben is - az IV Stelle (helyi SNI) kritériumai nem teljesülnek. Ez már végső határozat, ez ellen nem lehet fellebbezni. Bánom, mert Balázs nagyon megérdemelné a segítséget, ami ezzel a státusszal együtt jár, de ez van, nem tudunk már mit csinálni.
A múlt hétvége is elég szuperul telt, eltekintve a péntek 13-tól, amikor elkapott minket a vihar Balázzsal. Gábor elhozott volna minket haza, de pont elkerültük egymást telefonon, aztán este megcsípett egy darázs. Viszont szombaton mindent bepótoltunk, elmentünk egy nagyobb bevásárlásra, vettünk végre grillezőt, találtam végre olyan fejkamerát, ami nem GoPro és mégsem gagyi, sőt, vasárnap még strandoltunk is! Mivel elég hideg volt, csak Balázs merészkedett be a vízbe, mi csak henyéltünk a félárnyékban. Gábor olvasott, én pedig megírtam a C1 próbavizsgámat, ami legnagyobb meglepetésemre kb 85%-os lett (80%-nál rosszabbul egy feladat sem sikerült és volt három 100%-os is). Most fel van adva a lecke: menjek nyelvvizsgázni? Majd még kitalálom... Most mindenesetre élvezem, hogy vége a tanfolyamnak és már csak keddenként járok a sviccerdüccsre.
Lefoglaltuk már a nyaralást is, Nizza és környéke az idei úticél, már nagyon várom... Egyre nehezebb a hajnali 4:30-as kelés, péntekenként már minden bajom van, ráadásul most a munka is elég stresszes, remélem, lecsillapodnak a kedélyek és hagynak minket dolgozni. A fitness lehetőség is megszűnt; mivel külsősök vagyunk, nem mehetünk többet, így alig egy hónap után sajnos el kell búcsúznom az ergométertől és a futópadtól. De a kockás hasamat nem adom; hasizmozni ugye itthon is lehet :-)
Iskolafronton is érezni már a nyár szelét, egyik kirándulás éri a másikat, jövő héten két napra elmennek Interlakenbe, csak úgy, készülnek a "ballagásra" is ezerrel (nem igazi ballagás lesz, inkább egy nagy búcsúünnepség). Írják a teszteket is ezerrel, de sajnos hiába az itthoni gyakorlás, Balázs magasról tojik az iskolára és nem nagyon teszi oda magát a dolgozatoknál.

Remélem, sikerült nagyjából összeszednem az elmúlt hónap történéseit és a következő adaggal talán nem várok egy újabb hónapot :-) Képek vannak természetesen, az Oeschinensee-ről itt, a májusi Jucker Farmos kirándulásról pedig itt. Egyébként pedig a szokásos helyen, tudjátok :-)