2014. február 23., vasárnap

Elfoglaltság

Balázs holnap elutazik a sítáborba. Ősszel még nem hittük volna, de már alig várja. Mondjuk sokmindent nem hittünk volna még ősszel. Szóval tegnap elmentünk a sportboltba, hogy a két hete lefoglalt sílécet elhozzuk. Sajnos nem találták a nevét a gépben, sem az enyémet, pedig a nő a tartózkodási engedélyemről másolta be a nevemet betűnként, Balázs pedig mindig, amikor megkérdezik a nevét, azt válaszolja: "Balázs. Mit z, s" (imádom :-) ). Szerencsére volt szabad léc a méretében, aztán megtalálták a gépben is, a következő néven:
Igen, Katalin Balazs, ez az ő új becsületes neve. A Katalint egyébként az én tartózkodási engedélyemből vették. Teljesen jogos, miért írnák be a valós, német vezetéknevet, az túl egyszerű lenne. Na mindegy. Amikor mutattuk a fel- és lecsatolást, volt egy kis hiszti, mert a síbakancsba nem teljesen egyszerű belebújni, legalábbis elsőre semmiképp sem. Aztán persze megtalálta a helyes módját és nagyon tetszett neki, ahogy a kötésbe bekattan, azt pedig, hogy a síbottal lehet kioldani, ultramenőnek találta. Ezután néztünk még hátizsákot. Leginkább csak néztünk és ámultunk, nem hittük volna, hogy 800 frankért lehet kapni ilyesmit, pedig hát ebben az árfekvésben volt a legnagyobb a választék. Végül ennél jelentősen olcsóbban, de még így is horrorisztikus pénzért találtunk egy olyat, ami sem nem nehéz, sem nem gagyi, és még nem is rózsaszín. Balázs nagyon-nagyon örült. mostmár tényleg egészen izgatott és mi ennek úgy örülünk!
Ha az iskola utazik, akkor Panni süt, azt hiszem, kekszet, egészséges zabpelyheset, remélhetőleg finom is lesz. Lehet, hogy még grissinit is kapnak a kölkök, ez idő és kedv függvénye :-)
Én végre rászántam magam, hogy csináljak egy német Einstufungstest-et, ez a hivatalos neve annak a tesztnek, ami eldönti, hogy az ember milyen szinten áll és milyen szintű tanfolyamot végezhet el. Nagyon izgultam, mert ősz óta folyamatosan felejtek, a munkahelyemen ugyanis nemigen tudom használni a nyelvet, ha pedig ott nem, akkor hol máshol, ugye... A lényeg, hogy kellemesen csalódtam, a C1 szint közepétől vagyok kicsit lejjebb, ez azt jelenti, hogy a C1/1 tanfolyam közepét vagy végét ajánlották, én a közepét választottam, mert egy A2 szintet teljesen átugrani egy dolog, de a C1-ben már nem kéne ilyesmit, még akkor sem, ha ők úgy gondolják. A lényeg: HOLNAP megyek először :-) Már a C1/2-re is beneveztem, így június közepére elvileg a C1 szint tetején leszek. Utána szeretnék valami nyelvvizsga előkészítőt és ha minden igaz, még idén nekifutok a C1 nyelvvizsgának. Ha valaki két éve írásba adta volna, hogy ilyenekről fogok írni, biztos feleennyire sem aggódtam volna.
Gábor is belekezd egy tanfolyamba, így most az egész család iskolába fog járni, ami remélhetőleg egy kis lökést ad majd Balázsnak is. Tavaly tetszett neki, hogy együtt írtunk házit :-)

2 megjegyzés:

Vildi írta...

Remélem jól vagytok ,sőt nagyon jól,azért ez a hosszú csend!

Panni írta...

Bocsánat, elhavazódtunk... :-))