2013. szeptember 14., szombat

Slut Walk

A SlutWalk, magyarul ribiséta egy nemzetközi mozgalom, a résztvevőiben egy közös vonás biztosan van: elítélik a szexuális erőszakot, az áldozathibáztatást és az elkövetőmentegetést, valamint egyetértenek azzal, hogy a szexuális bántalmazás csakis az elkövető felelőssége és hogy tisztességes bánásmód jár az erőszak áldozatainak. Egyáltalán nem voltam soha, semmilyen módon érintett szexuális bántalmazás témában és eszembe nem jutott volna belinkelni ezt a megmozdulást, ha nem közvetlen ezután a cikk után olvastam volna ezt a másikat. Ehhez viszont már van hozzáfűznivalóm. Ha X megüti Y-t, az nem azért van, mert Y elviselhetetlen, vagy mert Y részeg, vagy mert Y kiprovokálja (kedvencem). Egyszerűen azért van, mert X egy ideggyenge, önmagán uralkodni képtelen, agresszív ember. Pont. El lehet sétálni, le lehet menni a parkba, a kocsmába, a konditerembe, ha nem bírjuk elviselni a másikat, de nem lehet megütni. Ahhoz, hogy X lássa, milyen áldozatnak lenni, ő is kell, hogy kapjon egyet Z-től. Nagyon meg tud ilyenkor nőni az igazságérzet (és a fájdalomérzet is, nem mindegy, melyik oldalán állunk a pofonládának), előkerülnek az ügyvédek, ezt azonnal meg kell torolni, hát hogy képzeli ez az agresszív állat, hogy csak úgy megüt?
Nagyon-nagyon hosszú út vezet odáig, hogy ne csak ésszel fogjam fel, hanem a mindennapjaimba is elültessem: ha kiabálok Balázzsal, az nem azért van, mert ő felhúzott, vagy mert ő hiperaktív, vagy mert ő csúnyán beszélt. Egyszerűen azért kiabálok, mert nem tudok más megoldást, frusztrált vagyok és elfogy az önuralmam. Az idejét nem tudom, hogy mikor emeltem rá kezet (igen, tudom, szörnyű, hogy egyáltalán valaha, nincs rá mentség), és a hangomat is sokkal-sokkal ritkábban emelem fel. Ha el bírnék jutni oda, hogy Gáborral sem üvöltözöm, egész jó feleség lenne belőlem.

6 megjegyzés:

Kata Mester írta...

Valamennyire idevágó videó:
http://www.upworthy.com/who-doesnt-like-to-watch-half-naked-girls-dancing-these-guys-after-they-see-why-its-happening?g=2

Monettino írta...

Mondjuk szerintem ez a politikus nem azt akarta mondani, hogy a nők tehetnek a hajléktalanságról, hanem ez az újágiró csúsztatása. (persze nem ismerem sem a politikust sem a cikk iróját csak én igy értettem) Csak rámutatott erre a problémára, hogy válás után nagyon sok hapsi hajléktalan lesz, de ennek meg szerintem gazdasági okai vannak, hogy egy felnőtt ember nem tudja eltartani magát, és fenntartani egy albérletet ma Magyarországon. Éppen ezért ezen nem családjogi, hanem gazdasági intézkedésekkel lehetne javitani. Szerintem...

Panni írta...

Kata, ez üt, nagyon "jó".

Móni, nem, tényleg ezt mondta a tisztelt képviselő. Az hogy van, hogy egy válás után, ahol egyenlő esélyekkel indulhat az életnek exférj és exfeleség, az exférj az utcán köt ki? Ez azt sugallja, hogy már a házasságban is az asszony vállalt nagyobb részt az anyagiakból. Úgy, hogy közben a férj verte. Ez nem gazdasági kérdés.

kadarm írta...

Azt is olvastam a kiabálásról már, hogy megvan a maga szerepe. Nyilván ezzel nyugtatom magamat.:) De látom azokat a barátnőimet, akik képtelenek kiabálni, szinte soha nem dühösek és ez általában azzal is jár, hogy nem tudnak határokat állítani a gyereknek, a férjnek, áldozat lesz belőlük. Hiteltelen lenne, ha soha nem kiabálnál, szerintem jobb példát mutatsz azzal, hogy néha megteszed, de utána értékeled a gyerekkel a helyzetet. Többet tanul az önkontrollról, mint ha mindig csak lenyeled.

Panni írta...

Móni, lehet, én kiabálós vagyok, szóval egy kis önigazolás sosem jön rosszul :-) Pont ma volt téma a dokinál, hogy mi milyenek vagyunk, mondtam, hogy én az impulzív, Gábor az álmodozó, Balázs meg összeszedte a jót mindkettőnkből ;-)

Éva Kámán írta...

Hú, Panni, asszem el kéne olvasnod dr. Máté Gábor Szétszórt elmék c. művét, pont most adják ki itt Magyarországon. Erről van benne szó: az ADHD hajlam, és nem végzet, az érzékenység ugyan veleszületett, de mi, szülők hozzuk ki a tüneteket a saját feszültségeinkkel. Szerintem annyival bonyolultabb a kép, hogy nemcsak a társas/személyes stressz van, hanem a környezeti is, de a stresszmentesítés ezek hatását is mérsékli.