2013. szeptember 6., péntek

Hörtest, vagy amit akartok

A tegnapi beszédértés vizsgálat érdekesen zajlott. Ott kezdődik a történet, hogy délután 3-ra kellett mennünk, Balázs pedig addigra már elég "fáradt" szokott lenni (most nagyon diplomatikus voltam). Most sem volt ez másképp, bár a várakozás még jól ment, Duploból épített egy zöldszemű százfogú szörnyet, a három hónapos csecsemők nagy-nagy örömére. Ugyan a bejelentkezésnél volt egy kis félreértés, mert a hölgy állította, hogy vérvétel is lesz, meg látásvizsgálat, de gyorsan tisztáztuk, mondtam, hogy nem lesz és kész, csak hallásvizsgálat lesz. Ehhez képest megmérték Balázs súlyát, magasságát (utóbbi a vizsgálat szerint 2 hét alatt csökkent 2 cm-t), ezután volt egy egyperces hallásvizsgálat (semmi beszédértés, csak hallás), egy színtévesztés teszt, térlátás teszt, látásvizsgálat, vérnyomásmérés, vérvétel, újabb hallásvizsgálat, megnézték a reflexeit, meghallgatták a tüdejét és a szívét, meg egy-két neurológiai teszt is volt.
Balázsnál valahol a látásvizsgálat közepén szakadt el a cérna, amit ezután művelt, abból csak a viccesebbeket írom: a hallásvizsgáló készülékhez tartozott egy gumis, majdnem zárt végű fültölcsér, ő kipróbálta, hogy vajon sípként is működik-e. Működött. Vérnyomásmérésnél röhögőgörcsöt kapott, vérvételnél teli torokból üvöltött (közben röhögött), minden ajtón bekopogott (néhányat ki is nyitottak). Minden orvos kérését megkérdőjelezte és arra, hogy most éppen mi fog következni, egy-egy "wieso?!" kérdéssel válaszolt, ahelyett, hogy tudomásul vette volna és csinálta volna, amit kérnek. A tüdőhallgatásnál direkt hörögve vette a levegőt, a szívhallgatásnál kikapta a sztetoszkópot a doki kezéből és beleordított, amikor egy lábon kellett állni, látványosan eldőlt. Amikor sviccerdüccsül szóltak hozzá, a válasz az volt, hogy "HEEEE???" Be kell vallanom, hogy nagyon jól mulattam, bár mondom, ezek csak a viccesebbek voltak..
Később Gáborral tisztáztuk a félreértést; kiderült, hogy amikor őt felhívták, szintén sviccerdüccsül beszéltek és az egészből csak a Hörtest-et tudta dekódolni. Mindegy, legalább nem kellett két napig izgulni a vérvétel miatt.

9 megjegyzés:

fontoska írta...

A Hörtest kifejezetten anatómiai hallásvizsgálatot jelent, nem kognitív beszédértést.

szi írta...

Milyen orvosnàl voltatok? Mi Pädaudiologe-nàl csinàltunk Hörtestet vegül, akinél volt szövegértés vizsgálat is, és még egy csomó minden, amiere nem emlékszem. Hörtestet a fül-orr-gégész csinált. De ott is volt kb 3 fajta vizsgálat: agyhullámmérés + két másik.

Vildi írta...

Az baj,ha én tényleg jót szórakoztam a leírtakon?
2 nappal ezelőtt valami hasonlót éltem át a 16 (!!!) éves lányommal a fogorvosnál...akkor ,ott(és azóta sem)nem bírtam jól szórakozni ezen...

Monettino írta...

Olyan tipikus, könnyesre nevettem magam, az a baj hogy élőben is beröhögtem volna és a doki azt már nehezen tolerálja :D

Panni írta...

Fontoska, Szi: alapvetően mi értettük félre és gondoltuk tovább, merthogy a délelőtti szövegértés teszt után szinte azonnal felhívták Gábort, hogy akkor Hörtest, ő meg (meg én is) egyből a szövegértésre asszociáltunk. Tudom, mi csak ne asszociálgassunk :-))
Egy sima Kinderartz Praxisban csinálják a kivizsgálást, itt van általános gyerekorvos, gyerek- és ifjúsági pszichiáter, pszichológus és audiológus is. Most jut eszembe, tympanometriát is csináltak tegnap.

Vildi, Móni: dehogy baj, ha jót szórakoztok, így utólag én is viccesnek találom, bár akkor és ott legszívesebben elsüllyedtem volna :-)

zsuzsi írta...

Ize, Panni, mielott elsullyedsz, nem jokedvedbol vizsgaltatod a gyereket, hanem mert gond van vele, ha ezen kiakad az eu szemelyzet, az a baj.

Panni írta...

Zsuzsi, az orvosok nem akadtak ki, én akadtam ki :-))

Gabi, Berlin írta...

Bocs, én ezen negyedik elolvasás után is könnyesre röhögtem magam :-DDDDD
(Olvasom ám a blogodat, csak a Feedly-vel, ezért ritkábban szólok hozzá).

Panni írta...

Gabi, most megint elolvastam, igen, még mindig vicces :-))) Én is olvaslak, én is Feedly-vel, meg a wordpressben olyan iszonyú körülményes a kommentelés, hogy jaj... :-)