2013. augusztus 23., péntek

(Fuck) OFF

Elnézést, hogy eltérek a blog témájától, de mindjárt felrobbanok. Lassan könyvet fogok írni "Ügyfélszolgálatok útvesztőjében" címmel...
A Tigáz már megint - pont, mint tavaly augusztusban - az augusztusi számlához könyvelte le a júliusi, időben befizetett számlánkat, és persze küldte a felszólítást számlatartozás miatt. Felhívtam őket, kiderült, hogy "itt több nagyon nagy probléma is van", merthogy ők beszedési megbízással próbálják tőlünk levonni a pénzt, de itt valami nem stimmel. Persze, hogy nem stimmel, mert nincs feléjük élő beszedési megbízásunk. De igen, van. Itt elkezdett derengeni, hogy tavaly is folytattam már egy ehhez nagyon hasonló beszélgetést, szintén a Tigázzal.
- Véletlenül nem a Budapest Bank felé indítják a megbízásokat?
- De igen.
- Az jó, mert tavaly májusban megszüntettem a számlámat, ahogy ezt tavaly panaszban jeleztem is a kolléganője felé. Ő akkor azt mondta, hogy törlik ezt a megbízást a rendszerből.
- De mi azt nem törölhetjük, ez egy háromoldalú megállapodás...
- De én megszüntettem a folyószámlát, a bank pedig ezt elfogadta, ezzel a három oldalból kettő kilőve...
- Nem úgy van az, töltsek le egy nyomtatványt a tigaz.hu oldalról, abban vonjam vissza a megbízást és akkor majd ők intézkednek.
- De én mielőtt megszüntettem a folyószámlát, minden megbízást visszavontam.
- De mi azt hölgyem tapasztalatból tudjuk, hogy a banki ügyintézőkhöz ezek az infok nem szoktak eljutni. Azért is lenne jó minél előbb a végére járni ennek, mert mi minden hónapban elindítjuk a megbízást, ami sosem teljesül, önök felé pedig mindig kiküldjük a fizetési felszólítást...
- ??? Ez nagyon érdekes, mert mi Távszámlán keresztül fizetünk és nem szoktunk felszólítást kapni (ha maguk el nem basznak valamit - a szerk)...
- Tényleg, önök nem is papír-alapú számlázásban vannak? Akkor itt valami nagyon össze van keveredve...
- Apropo, egyébként miért augusztusra könyvelték a júliusi befizetést?
- ...
- ?
- ...

Sebaj, felhívtam a Budapest Bankot azzal a mondással, hogy ennél szarabb úgyse lehet már. Kikerestem a másfél éve lemondott számlámnak a számát és már hívtam is őket. Eleve csak úgy tudok ügyintézőhöz kerülni, ha megadom a kártya- vagy számlaszámomat. Ez érdekes lesz, gondoltam, egy nemlétező számlaszámot megadni, de működött! Ha nincs telefonos titkos kódom, akkor kapcsolják az ügyintézőt. Van ilyenem, de mindig elfelejtettem már akkor is, amikor szükségem volt rá. Megjött az ügyintéző, elmondtam a kínomat, erre kérte a titkos kódomat. Hát én azt már nem tudom, de lehet, hogy fel van írva valahol. Találtam valahol egy hatjegyű számot, persze nem az volt. És mivel nem tudom a másfél éve nemlétező számlámhoz tartozó telefonos titkos kódot, nem tudnak segíteni egy olyan súlyos horderejű bizalmi ügyben, mint küldeni egy levelet egy szolgáltatónak, hogy ez és ez a számú számlaszám tényleg nem létezik! Nem adatokat kértem ki, nem is nekem kell küldeniük bármit is, hanem egy másik szolgáltatóhoz egy státuszt egy számlaszámról. Megjegyzem, a telefonos titkos kódom nélkül - pedig már akkor is volt, csak elfelejtettem - indítottam már tőlük átutalást, emeltettem vásárlási limitet, és még egy csomó mindent csináltam, aminek azért voltak pénzügyi következményei. De hogy egy nyamvadt igazolást küldjenek arról, ami benne van a gépükben és nem én találtam ki, az nem megy.

Most akkor melyik a hülyébb, a Tigáz vagy a BB?

4 megjegyzés:

amoni írta...

A kérdésre (nagy valószínűséggel) egyszerű a válasz: a tigáz. A beszedési kérésre különböző kódokkal válaszolnak a bankok. Egy viszonylag normális banki rendszer (amit a BB-ből én speciel kinézek, de nem ismerem őket), úgy ellenőrzi a beszedési kéréseket, hogyaszongya 1. létezik ez a számla? ha nem, akkor ennek megfelelő kód (érdeklődők kedvéért 02-es) 2. élő? nem. Akkor ennek megfelelő kódot válaszolunk (érdeklődők kedvéért: 03-as). 3. Van neki felhatalmazása az adott szolgáltatóhoz? Ha nem, akkor ennek megfelelő kóddal válaszolunk (é. k.:) 51-es. Van neki pénze? ha nem, akkor ennek megfelelő kóddal válaszolunk (é.k.: 50-es) Normális szolgáltatók a 02/03-as kódok után meg se próbálkoznak a beszedéssel, de sokan az 51-es kód után sem. Mondjuk ezt azért talán egy átlag banki ügyintéző is elmesélhette volna, ami persze a BB-re nézve nem túl kedves.

Panni írta...

Móni, én is ezt gondoltam, egészen addig, amíg elő nem szedtem az utolsó BB számlakivonatot, amin minden megbízásnál az van, hogy "Nem létező számla vagy felhatalmazás", kivéve a Tigázos terhelést, aminél a visszautasítás oka: "Nincs fedezet a számlán". Május 9-én, bakker. 4-én szüntettem meg a számlámat. Szóval a dolog nem ilyen egyértelmű. Nem baj, írok a BB-nak, ahogy kérték, végülis én ráérek...

amoni írta...

Határeset. A csoportos beszedést általában a teljesítési határidő előtt 5 nappal küldik ki, tehát lehet, hogy akkor még pont élt a számlád, amikor az bejött, és az elsődleges ellenőrzések megtörténtek.

Panni írta...

Csodás :-))