2013. június 12., szerda

Szenilitás vs önállóság

Sajnos van nekem egy jól fejlett irányításmániám, amit szerintem mostmár soha nem fogok kinőni és amit újra és újra kikezd a svájci oktatási rendszer azon törekvése, hogy a gyereket minél korábban, minél nagyobb fokú önállóságra szoktassák. A törekvés egyik megnyilvánulása, hogy az iskola a szülőkkel csak minimális kapcsolatot tart fenn, minden kommunikáció a gyerekeken keresztül zajlik, legnagyobbrészt szóban. Ezt az íratlan szabályt mi eddig kb hatvanszor hágtuk át, pedig igyekszünk visszafogni magunkat.
Hétfőn Balázs azzal jött haza, hogy "Holnap Sporttag lesz. Azt hiszem..." Holnap? Elternpost nem jött róla (ez az egyetlen hivatalos kommunikációs csatorna az iskola és a szülők közt)? Tavaly jött és tavaly a középiskolában rendezték a sportnapot, ezért nem mindegy. "Nem adott Frau F semmit, de azt hiszem, azt mondta, hogy holnap lesz. Vagy valamikor, de az biztos, hogy lesz." És ezt tényleg így mondta, pontosan ezekkel a szavakkal. Valamikor valami lesz. Azt hiszi. De lehet, hogy nem. Persze kiborultam, mert ugye ez egy világvége, hogy én nem tudom, hogy mikor lesz sportnap. Hab volt a tortán, hogy visszaszámoltam és kiderült, hogy a könyvtárból kihozott könyvet már egy hete vissza kellett volna vinni.
- Balázs, nem mentek könyvtárba? Már kellett volna (mindig négyhetente mennek, a kölcsönzés határideje is négy hét).
- Nem tudom...
- Nem tudod? Hát mondta Frau F vagy nem?
- Azt hiszem, nem mondta.
- De Balázs, már 5 hete, hogy kihoztad a könyvet, rég vissza kellett volna vinni...
- Anya, értsd meg, hogy nem tudom!
- Én megértem, te viszont értsd meg, hogy 4 hét után mindenképp vissza kell vinni a könyvet, különben büntetést kell fizetnünk.
- Lehet, hogy azt mondta Frau F, hogy egyénileg kell visszavinnünk, nem tudom...
A rejtély megoldását gondolom, sejtitek az utolsó mondatból. Igen, Frau F tényleg azt mondta, hogy egyénileg kell visszavinni, még a házi feladatos táblára is fel volt írva múlt hét keddhez. Sportnap pedig csütörtökön lesz, ezt is felírták a táblára.
Ezek a dolgok és Gábor hozzáállása egyébként nagyon jót tesznek a mániámnak. Tegnapelőtt teljesen kiakadva hívtam őt fel, amikor a sportnap és a könyvtáras hülyeség kiderült és jó 15 percébe telt, de végül sikerült megértetnie velem, hogy ez nem a világ vége; egyedül Balázsnak kellemetlen, ha az odanemfigyelése miatt lemarad dolgokról és ezekből fog tanulni és ettől lesz önálló. Így ma, amikor 8:25-kor haza rohant, hogy már megint elfelejtette elvinni az óráját és haza küldte érte Frau B, már ki sem akadtam. Sőt, meg sem lepődtem. Neki ciki, így ez az ő saját problémája, meg fogja tanulni. És lassan talán én is. Az "ellenőrzője" egyébként tele van utólag kihúzott beírásokkal, amik úgy keletkeztek, hogy Balázs elfelejtette, hogy megcsinálta a háziját és közölte a suliban, hogy nincs kész. Aztán 10 perc múlva véletlenül megtalálta és szólt, hogy mégis kész van. Hogy örülhetnek a tanárok :-))

10 megjegyzés:

á írta...

mintha magamat hallanám.
ma reggel be kellett mennem a suliba (de tényleg KELLETT, mert holnap megy utoljára), hogy kiderüljön melyik könyveket kell leadni a könyvtárba (ingyen tankönyv visszajár, de nem mind, csak bizonyosak), hogy végre elmondjam az ofőnek, hogy pénteken a gyerek nem megy suliba, hogy kiderüljön nem holnap kell mindenkinek sárga pólóban és napszemüvegben menni, hanem ma (persze kék pólóban volt, napszemüveg nélkül), hogy kiderüljön, hogy szombaton ballagás és a gyerekeknek sorfalat kell állni :D

és mindez miatt már több, mint egy hete rágom a fülét valamint 3x írtam be a fontos füzetébe.

tegnap úgy jött haza edzésről, hogy (idézek):
lesz futóverseny vagy pénteken vagy vasárnap, vagy 8kor vagy 9kor indulunk és G bá mondta, hogy honnan, de azt már nem tudom. köszi.

a légy résen még mindig működik, csak ha nem tudom mi miatt kell résen lenne az kicsit problémás.

zsuzsi írta...

"ugye ez egy világvége, hogy én nem tudom, hogy mikor lesz sportnap"
Hat ize, itt felrohogtem, klubtars :D
De az teny, ettol lesznek onalloak (meg gondolom a tanarok oszebbek). Engem tegnep megallitott a tesitanar, h nem volt a gyereknek tesicucca (tornazik a simaban vagy nem), mondtam neki, h tudom, a tanitas vege elott fel oraval mindket keszletre rabukkantam, igy megy ez. Kertem elnezest is, de mondta h nem engem akar a leszurni, a gyerek tesioraja.
Egyebkent a kadetokhoz MINDIG MINDEN hianytalanul es idore megvan, pedig onnan meg ritkabban jon irasbeli uzenet es akkor sem kulonosebben izgatom magam, ha eppen tudok a dolgokrol, bennfenntesseg okan, az o kadetkodasa, oldja meg :P
Ja es az en szulinapomat anblokk elfelejtette, a haverera egy hettel elobb megvolt a becsomagolt, sajatpenzen vett ajandek. Lehet h en is meg kellene hivjam a bulimra? ;)

Monettino írta...

Nálunk Domi ilyen, jó példa volt a kirándulás, amire csak azért fizette be időben a 10 eurot mert Dénes bevitte utolsó nap, és még hazajövetel után is állitotta, hogy Corkban voltak, nem Treleeben (pedig de). Csak az a mázlim hogy Dénes is odajár ahova ő...De most elgondolkodtam, akkor csak utolsó évben fogja megtanulni (ha egyáltalán) az önállóságot, mert a Dénes egy évvel előbb végez.

Panni írta...

Bocsánat, de nagyon jókat röhögök és jó érzés, hogy ezzel a problémával sem vagyunk egyedül :-)))

Südve írta...

Az én kontrollmániám egész jól jött most. :-) Pár hete mondták a szülőin, h. évzáró 21-én, és a suli honlapján is ez van. Tegnapelőtt megjött az üzenő, hogy évzáró 24-én. Én anyáztam párat, újratervezés, de mondtam a gyereknek, hogy kérdezzen rá azért. Rákérdezett, azt a választ kapta, hogy minden bent van az üzenőben. Ma hazajött, na mi van az üzenőben?? Évzáró 21-én!!!! Így, ezer felkiáltójellel... áááá.

Panni írta...

Ááá Südve, akkor most két különböző dátumot írtak be az üzenőbe? Még jó, hogy rákérdeztél :-))

Timszike írta...

En halat adok az egnek, h meg a mobiltelefonok es internet korszaka elott voltam altalanos iskolas es gimis:)
Nalunk, ha az ofo felhivta vkinek a szuleit, ott nagyon-nagyon nagy baj volt.
De a szulok is csak tanitasi idoben, a portan tudtak elerni a tanart, ha valaki beteg lett, bejelentettek, de sokszor csak a portas adta at az uzenetet. Esetleg fogado oran lehetett bemenni, de ott is csak azok a szulok, akiknek kicsit szepiteni kellett a csemete poziciojat.
Ha volt is valami "balhe", a szuloi ertekezletekre mar elfelejtette a tanar. Az, h sms, meg email kapcsolatot tartanak a szulok a tanarokkal, nekem nagyon rovid poraznak tunik:)
A hideg is kirazott, mikor ismeros anyuka emlitette, h delutan csorgott a gyerek ofoje, h ez meg ez van... :)

Südve írta...

Panni, bizony. Először egy nyomtatott cetli, hogy 24.-e. És furcsállottam, meg fontos, mert Marci szerepel, úgyhogy még ellógni sem tudjuk. Ezért mondtam neki, hogy de kérdezzen rá, első körbe leoltották, hogy "ott van minden az üzenőben!", másnap meg helyesbítették a dátumot az eredetire, 21-re. Mondta is a férjem tegnap, hogy meglepődtek volna 21-én, ha egy gyerek se jelenik meg az évzárón... :-O

Panni írta...

Südve, hát azt meg is érdemelték volna a tanárok... Ez az egész évzáró olyan egy öncélú dolog Szerintem!

Südve írta...

A legjobb nyilván az lenne, ha az utolsó napon kiosztanák a bizonyítványokat, aztán helló, mindenki mehetne világgá, de basszus, itt még kedden matek felmérőt írtak, szerdán jegyre hangos-olvastak... :-O