2013. június 27., csütörtök

Basel

Ma volt esedékes a harmadik baseli látogatás, ezen Balázsnak nem kellett ott lennie, viszont Gábort elcsaltam magammal. Beszéltünk az iskoláról, újra kitöltöttünk egy 97 oldalas kérdőívet és a leadott gyógyszeres dobozok helyett kaptunk három teli bontatlant. Gábor véleménye az egyórás látogatásról annyi volt, hogy "elküldhették volna postán is a kérdőívet, most 130 Frankkal beljebb lennénk." :-) Egyébként megállapítottuk (én már többedszer), hogy Basel gyönyörű és muszáj lesz egyszer oda is elmennünk kirándulni.
Visszafelé az állomás felé én is kivettem a részem a szívásból, Gábor meggyőzött, hogy az nekem jó, ha bemegyünk a Mister Wong nevű becsületsüllyesztőbe és chicken satay nevű izét eszünk. A kaja elég jól nézett ki és a rizsbe bele volt szúrva egy csík pritaminpaprika, amit gyorsan be is kaptam. Számomra akkor derült ki, ami mostanra már mindenki más számára is: nem pritaminpaprika volt, hanem valami iszonyat erős chili, amitől úgy lángolt a szám kívül-belül, hogy az ebéd ízét egyáltalán nem éreztem, pedig Gábor szerint az is csípős volt egy kicsit (ami neki egy kicsit csípős, azt én nem tudom megenni). Hú, még mindig nem szeretem a csípőset, pedig azt hittem, hogy majd India után... :-)

Visszaküldték a suliból a kérdőíveket, amikről nem tudom, hogy írtam-e, de Balázs pszichológiai-pszichiátriai kivizsgálásához kellenek. Annyira másképp látják Balázst a tanárok...
Holnap lesz a negyedik interjúm annál a cégnél, amiről már korábban írtam, drukkokat köszönettel elfogadok, nagyon-nagyon szeretnék már dolgozni, komolyan elmennék én ingyen is, csak hadd csináljak valamit, amihez nem kell porszívó, vasaló, vagy sütő, mégis felnőttes! :-)

13 megjegyzés:

kadarm írta...

hogy látják a tanárok, mondasz róla többet?

Panni írta...

Apróságok, pl az "Általában nagyon sokat beszél", "Dühkitörései vannak", "Agresszív" jellegű kérdéseknél mind a 0-t (soha) karikázták be, sok másnál, amit mi nem látunk itthon annyira vészesnek, viszont 3 pontot adtak :-) Komolyan, mintha nem is ugyanarról a gyerekről beszélnénk.

Monettino írta...

Érdekes lehet elolvasni hogy látják a tanárok, egy ilyenre én is kiváncsi volnék az enyéimnél. A munka miatt drukkolok neked, én még csak 10 hónapja vagyok itthon, de pontosan ezt érzem amit te.

Panni írta...

Köszi a drukkot :-)

The Family írta...

A paprika miatt részvétem... :D

The Family írta...

A paprika miatt részvétem... :D

Panni írta...

Köszönöm :-))

Meg a drukkokat is, egy hét múlva állítólag végleges választ kapok :-)

kadarm írta...

az enyimről még mindig nem hiszik el az iskolában, hogy autista, annyira másképp viselkedik ott. az ilyen szintű alkalmazkodás ugye egyrészről tök jó, hogy képes rá, másrészről viszont egy csomó hiányossága, nehézsége nem kerül elő, ezért nem is foglalkoznak vele, ami szerintem gátolja a fejlődést.

Panni írta...

Igen, az nagyon frusztráló, amikor nem hiszik el, hogy olyan és az ember szarul érzi magát, amiért a gyerekéről azt bizonygatja, hogy olyan, amilyen. Ami még ennél is rosszabb, az az a pillanat, amikor rájönnek, hogy tényleg olyan és kb úgy néznek a szülőre, mint a véres rongyra,, mintha legalábbis titkoltuk volna, pedig...

kadarm írta...

én kifejezetten örülnék, ha egyszer végre rendezne az iskolában is olyan őrjöngést, mint itthon, bár lehet, hogy megbánnám:)

Panni írta...

Ó, én mit nem adnék érte, ha egyszer látnák, mit bír művelni egy sima házi feladat megírásakor... Ma pl 11-kor kezdtük a házikat és most fejeztük be (nem volt sok, kb másfél, max 2 órányi, ez is csak azért ilyen sok, mert a héten lazsált és minden házit hétvégére tolt).

zsuzsi írta...

Ott nincs napkozi? En, amig a hazifeladat kerdes volt*, boldogan fizettem az extra 3-4-5 fontokat azert a plusz egy, masfel oraert, szivjon vele a fizetett, amde erzelmileg nem erintett pajdagagasz.
Az ok nem latjak olyannak kerdesrol az a velemenyem, h sztem az nagyon jo, ha tud disztingvalni. OK, az nem jo, h el sem hinni rola, h baj van vele, de en orulnek, ha csak itthon produkalna magat, sajnos o nem csak nekunk tartogatja a jeleneteket. Pl a kadetparancsnoka egy zseni, ui amikor lefokozta karomkodasert, akkor ugy intezte, h mas gyerek mar nem volt az epuletben, csak felnottek meg o. Kesobb a gyerek megkoszonte neki, h nem nezette vegig a tobbi kadettal, h a foldon fetreng, artikulalatlanul uvolt, tepi a ruhajat, jaj meg leirni is iszonyu. Es sztem nekem mindent el sem mondtak. :(
En elkezdtem filmezni, amikor orjong es miutan lenyugodott, megmutatom neki. Az utolso kettot tudtam filmre venni, az utolso mar harom hete is volt talan, kopkopp, talan ez hasznal. :/


*(mert mar regota nem az, egyszeruen nem irja meg, anelkul is mindent tud, eleinte izelgettek miatta, aztan iden mar azt sem, ha megirja orulnek, ha nem hat ugy is jo, amugymeg mar eleg nagy, h tudja, h maganak tanul, nem nekem)

Panni írta...

Zsuzsi, az jó, ha érzi, hogy ez a többiek előtt gáz lett volna. Hát, nem egyszerű egyik sem. Ami engem foglalkoztat, hogy nem vesz-e el rengeteg energiát az, hogy Balázs próbál a suliban disztingválni és nem ez okozza-e ezt a hatalmas feszültséget benne.
Nem igazán opció a napközi, itt két részre van osztva a nap, délelőtt és délután is van tanítás, a házi mindenképp itthonra marad. Van heti két alkalom, amikor házi feladathoz lehet segítséget kérni, de ez inkább korrepetálás.