2013. május 10., péntek

Sikerélmények

Nem is írtam róla, hogy Balázs hetek óta visszakérdez, amikor mennek a hírek a rádióban. Odafigyel, mert a nagyját már megérti, amit pedig nem, arra kérdez vissza. A sviccerdüccsöt már fordítja nekünk hochdeutschra. Tegnapelőtt pedig elkapott egy kis vizsgáztatásra:
- Anya, tudod, mi az az Auffahrt? - (itt nemzeti ünnep és munkaszüneti nap)
- Igen, a "felmenetel".
- Igen, amikor Jézus visszament a felhők közé.
- És te ilyeneket honnan tudsz?
- Herr S mondta. Elmondta az összeset, a Szentestét, a Húsvétot.

Engem is értek sikerélmények, először Balázs osztályfőnöke dicsért meg, hogy "őrületes" előrelépést tettem németből, ezen mondjuk nem csodálkozom, mert utoljára februárban beszéltünk, akkor még angolul, tehát gyakorlatilag ő a nullához hasonlítja a mostani helyzetet :-) Ma pedig, míg Balázs bicaját szereltem, megszólított egy idősebb nő, ékes helyi tájszólással. Mondtam neki kedvesen, hogy akkor most ezt mégegyszer, de németül. Erre jót nevetett, hogy pont most hallgatott a rádióban egy műsort, hogy milyen nehezen értik meg egymást az egyes dialektusok beszélői és végülis igen, nem hiszi, hogy a sviccerdüccsöt az ittenieken kívül bárki is képes lenne megérteni. Ezen még elröhigcséltünk egy ideig, amikor óvatosan megkérdezte, hogy jól hallja-e, hogy a német nem az anyanyelvem. Ééértitek, egy svájci a nullkilométeres németemről nem vágja le azonnal, hogy nem az anyanyelvem :-) Ez nagyon aranyos és vicces, de azért kicsit jól esett :-))

7 megjegyzés:

Vildi írta...

Akkor téged is dícsérjünk meg,nem mindig csak Balázst:)
Amúgy tényleg ügyes vagy!

Panni írta...

Köszi :-))

Monettino írta...

Ügyesek vagytok mindketten! Irigykedek is :)

mamua írta...

hát, ez óriási, persze! gratula!:)

zsuzsi írta...

Ez oriasi :)

Engem az olaszok ugy ot ev utan (mondjuk nem egy, mint teged) allandoan valami mas tartomanybeli olasznak neztek, Azt hallottak, h nem vagyok helybeli, de h pontosan honnan valosi lehetek, azt nem tudtak beazonositani. Vicces volt Velenceben milanoinak, Milanoban romainak, Romaban meg velenceinek neveztetni ;)

Panni írta...

Zsuzsi :-))) Nem gondolom ám, hogy ennyire fasza csaj vagyok, szerintem a nő antennái nem stimmeltek, de azért jól esett :-)

Kocek írta...

Nagyon ügyes vagy! :-)