2013. május 20., hétfő

Hétórás műszak

Tegnap reggel már majdnem elküldtem a posztot, amiben megint arról írtam, hogy miért nem posztolok, aztán szerencsére jobb belátásra tértem. Micsoda kreténség arról írni, hogy nem írok. Egyébként jövő hétfőn megyek megint állásinterjúzni és ez most komoly felkészülést igényel (kutakodás, prezentáció, gyakorlás, idegeskedés), ezért nem írok annyit.
Tegnap már délelőtt többször mondtam Balázsnak, hogy addig sem filmnézés, sem lefekvés nem lesz, amíg minden házija kész nincs. Ezt akkor igazából viccnek szántam, mert ennyi házit még ő is legyűr egy óra alatt (nem azért "még ő is", mert hülyébb lenne az átlagnál, hanem mert neki muszáj minden leírt szó, számjegy után alkudoznia, hogy mikor mehet pihenni). Hátkéremszépen, íme a Personal Best (worst), egyben New World Record: 7 (H-É-T) óra alatt bírt elkészülni a házi feladatokkal. Ebből olyan 5,5 óra persze alkudozás, hiszti, több esetben igazi sírás ("megbántottatok!") volt. Amivel mégis a legtöbb idő elment, az a mekegés, a böfögés és a kis presztízsharcok ("te nekem nem mondod meg, hogy mikor játszhatok", és közben nézett elszántan a szemünkbe mind a 11 évével és látszott a tekintetén, hogy kész világgá menni, akkora hatalmas igazságérzetet növesztett belé a kamaszkor).
Lényeg a lényeg, délután 4-kor kezdte el a házit, akkor már nem engedtem, hogy tovább húzza az időt, és este 11-kor írta le az utolsó szót. 7 körül komolyan gondolkoztunk rajta, hogy egy fél szem (5 mg) Ritalint bevehetne, mert nagyon kínlódott ő is, de délután 3 után már nem szabad bevenni. Ha 4-kor jutott volna eszünkbe, még beadtuk volna, de 7 órakor már semmiképp. (És persze előfordult egyszer, pár éve, hogy este 8-kor értünk haza, az asztalon megtalálta a reggel elfelejtett Ritalint és gyorsan be is vette, még mielőtt szólhattunk volna, hogy ne tegye. Semmi alvásgondot nem okozott.)
Miután kitombolta magát, egész jól ment a házi, csak sajnos újra és újra felpörgött. A napi olvasás adag és az olvasónapló mára maradt, alig várom, hogy felkeljen, megreggelizünk és már áll is neki az olvasásnak. És miért volt fontos, hogy tegnap kész legyen a házi? Mert holnaptól tábor és nem akartuk, hogy ma még a tanuláson kelljen stresszelnie. Minden házit a lehető leghamarabb kell megcsinálni, viszont a szombat most kiesett.

Nincsenek megjegyzések: