2013. március 1., péntek

Tavasz

Itt a március, itt a tavasz! Ezt valószínűleg az időjáráson kívül mindenki tudja... A ház előtt még vígan áll a 10-20 centis hó, viszont Gáborral már világosban indulunk és tegnap sikerült naplemente előtt 20 másodperccel hazaérnie. Tavasz ez, úgy döntöttem. És ha tavasz, akkor évfordulók; holnap lesz a 11. házassági évfordulónk, holnapután pedig első alkalommal a diplomámat is megünneplem: 15 éve lesz, hogy megkaptam. Ez azért már szép kor. 20-án Balázs lesz 11 éves, 24-én pedig a kiköltözésünk első évfordulóját ünnepeljük.
Ahogy ígértem, az évfordulónkat B1 papírral a kezemben ünnepelhetem, amit ma kaptam kézbe és mondhatom, megdolgoztam érte, pedig még csak nem is oklevél. A kedvenc tanárunk ma nem tudott jönni, ezért egy helyettesítő ugrott be helyette. Igyekeztem magam felkészíteni a dologra, még a délelőtti kávémat sem ittam meg elővigyázatosságból, de így is össze kellett szednem magam, hogy ne legyek rosszul. A 30 nm-es szobában összesen öten ültünk, de 10 perccel azután, hogy bejött, már szellőztetni kellett. Olyan penetráns háromnapos izzadságszaga van, hogy az én szegény gyomrom bizony komolyan háborgott tőle. És mivel viszonylag kevesen voltunk, segítőkészen bejárta az egész szobát és mindenkinél időzött egy sort. Nem ragozom tovább, valamikor a délután folyamán majd lehet, hogy megebédelek, de ez nem mostanában lesz. Azt azért szeretném kihangsúlyozni, hogy az ápolatlanság itt Svájcban egyáltalán nem jellemző.
Balázs nagyon élvezi a szünetet, mindennap felhív, hogy elmesélje, felkelt-e már. Tegnap fél11-kor mászott ki az ágyból, ma 11-ig fetrengett. Maximálisan kihasználja a pihenési lehetőséget, mondjuk meg is érdemli. Nagyon készül a szülinapjára; ez lesz az első olyan, amit nem a barátaival ünnepel. Legalábbis nem az otthoniakkal. Őket egyébként egyre ritkábban emlegeti, míg az ittenieket egyre gyakrabban. Szomorú ez azért. Ami az ő nyelvtanulását illeti, elég sok sviccerdüccs szót lefordít már németre hallás után és ez nagyon vicces. Érdekes látni, hogy mennyire másképp tanulja ő a nyelvet, mint én.

4 megjegyzés:

á írta...

Gratulálok a B1-hez. tök ügyes vagy :D

Panni írta...

Köszi szépen :-)

Agi írta...

Gratula! Tényleg ügyes vagy -) és ide már elért a tavasz eleje, remélem oda is gyorsan megérkezik, az ember kedve is más lesz :-)

Panni írta...

Köszi! :-) Itt is közeledik már, ma kimondottan nagyon kellemes idő volt, bár a hó még mindig áll. Gábor ma utazik haza, majd elmeséli, milyen a magyar tavasz ;-)