2012. november 5., hétfő

Iskolapszichológus

A megbeszélés után sajnos nem lettünk okosabbak, így kár volt beharangoznom. Össze kell ülnünk jövő szerdán is. Ma ott volt az iskolapszichológus, Balázs osztályfőnöke, az iskolai fejlesztőpedagógus és valaki, aki az iskola pénzügyi kérdéseiben dönt.
Először a pszichológus beszélt a tesztek és beszélgetések eredményeiről, aztán jöttek a tanárok. Nem nagyon hallottunk új dolgot, mégis számomra sokkoló volt így az arcunkba zúdítva. Balázs nem beszél, ezért a feladatokat is nagyon nehezen oldja meg. Nem szeretném bő lére ereszteni, a lényeg, hogy két opció van: vagy elmegy egy speciális iskolába, ahol kislétszámú osztályok vannak, vagy marad itt és egy speciális fejlesztőpedagógus jár hozzá. Ezt most nem sikerült eldönteni - ami azért vicces, mert ez a két opció volt eredetileg is, mégis a tanárok elég meglepett fejet vágtak, amikor meghallották -, ezért egy hét múlva újabb gittrágás.

Bocsánat, ha kicsit negatívnak tűnök, de már annyira elegem van, hogy mindig ugyanaz a forgatókönyv: bagatellizálják a problémát, "ó, láttunk mi már ilyet, ó, biztos csak túloz, de ne aggódjon", aztán egyszer csak rájönnek, hogy tényleg gebasz van és akkor kb úgy ülünk ott előttük, mint az inkvizíció előtt. Persze, ez még mindig jobb egy fokkal, mint a magyar állapotok, de a végeredmény ugyanaz: Balázs bekerül egy közösségbe, beilleszkedik, lenyugszik és akkor jön a nyüsztetés, hogy igazából nem is biztos, hogy ő oda való.

6 megjegyzés:

Móni írta...

annyira együtt érzek. szerinted mi lenne jobb, ha maradhatna vagy ha menne kis létszámúba?

Panni írta...

Őszintén? Nem tudom és tök komolyan nem is érdekel. Csak találja meg a helyét, érezze jól magát és legyen sikerélménye. Hajlok afelé, hogy jobb lenne a kis létszámú, de az egy kicsit kisegítő jellegű. A fene tudja. Csúnyán hangzik, de nála jól működik a "hülyék közt okosnak lenni" motiváció. Nagyon kegyetlen, amiket írok?

á írta...

nehéz ügy. nem irigyellek benneteket.
bennem tuti az lenne, hogy ha marad, akkor ezek a pedagógusok fogják tanítani továbbra is, akik jó ötletnek tartják a másik iskolát (ha jól értem).

lehet adni kellene egy esélyt annak a fejlesztőpedagógusnak, hátha arany keze van.
mindenesetre az derült ki számomra, hogy jól érzi magát itt, elég nagy megrázkódtatás volt neki ez az új iskola-új ország dolog; talán nem kellene rögtön iskolát váltatni vele, mert az neki megint hogy fog lejönni?
igaz, ha marad, akkor meg egész életre meghatározó kudarcok érhetik.
pfff.

Panni írta...

Nem egészen ez a helyzet. Az iskola megkeresett minket, hogy engedélyezzük-e, hogy felkeressék az iskolapszichológust. Neki elmondták, hogy mi a gondjuk Balázzsal és a pszichológus megkeresett minket. Tehát ez inkább segítségkérés volt az iskola részéről, amit szerintem elég korrektül csináltak. Nem hinném, hogy feltétlenül szabadulni akarnak Balázstól, inkább csak kifogytak az ötletekből és keresik a megoldást.
Balázs szempontjából a maradás lenne a legjobb, kényelmi szempontból szintén, és talán a jövőre nézve is (nem tudom, itt mit takar a kisegítő iskola...). De igazából már tényleg csak túl akarok lenni a jövő héten és megtudni, hogy onnan hogyan tovább. Balázs biztos ki fog akadni, ha váltania kell, de most ez másodlagos. Csak többször már ne kelljen...

á írta...

akkor ezt az eleje részét félreértettem. bocs.

Panni írta...

Ja, hát mert nem is nagyon írtam róla :-D