2012. szeptember 24., hétfő

Balázsról

Írtam, hogy Balázs megváltozott. Ez azóta is tart, szerencsére. Gáborral mindketten arra gondolunk, hogy az iskolában történhetett valami áttörés, mert nagyon hirtelen jött a javulás, semmihez sem köthető, és azóta egyfolytában motivált, ma pl simán egy órán át angoloztunk.
Nehéz megfogalmazni, hogy mi változott, leginkább azt mondanám, hogy érdeklik a (vissza-)jelzéseink és szót akar fogadni. Persze ez nem mindig sikerül neki, de akarja és nem az van, hogy csípőből ellenkezik. Arra, hogy akar, de nem mindig sikerül neki, jó példa a ma délután: megkértem, hogy öltözzön át melegítőbe. Átment a szobájába, levette a farmert, aztán felvette újra. Közben bementem, kérdeztem, hogy ezt most így hogy, jót röhögött a szétszórtságán és újra levette a farmert. A kezébe adtam a melegítőt, ő pedig, miközben be nem állt a fecsegője, fogta a melegítőt, elhajította és megint felvette a farmert :-))
Az iskolai jövőjével is sokat foglalkozik. Ők ugye itt jövőre már rangidősek lesznek, a téma elkerülhetetlen. Itt olyan a rendszer, hogy nagyjából kétféle középiskola van, az egyik a sima Sekundarschule, a másik a gimnázium. Gimnáziumból egyenes út vezet az egyetemre, Sekundarschule után lehet szakmát tanulni vagy egyetemre felvételizni. Itt Svájcban viszonylag kevés diplomás van, így szerencsére még kisebb a nyomás, mint otthon. (Ez egy nagyon nagy különbség, hogy otthon mindenki azért tepert, hogy az ő gyereke legyen a legjobb, itt pedig mindenki azon igyekszik, hogy a gyereknek a legjobb legyen.)

6 megjegyzés:

á írta...

ezek szuper hírek :D
az utolsó mondat pedig kár, hogy zárójelben van.

a farmeros sztorira: B pont ma fürdött meg kétszer, és csak az zökkentette ki, hogy az első fürdés után nem pizsibe öltözött, hanem melegítőbe. ez jelentette neki azt, hogy még nem fürdött :D

Panni írta...

Csak azért tettem zárójelbe, mert nem tartozik a poszt témájához ;-)
Eszméletlen, ahogy lefutnak a rutinok ezekben a kölkökben :-) Lehet, így arra is rá tudnám venni, h kétszer reggelizzen? :-)

á írta...

jó ötlet, lehet kipróbálom.

zsuzsi írta...

Ilyen nalunk is volt. A kovetkezo jatekot javasoltak es sztem bejott.
Felirsz kismillio apro feladatot (en direkte nem zokniparositast meg hasonlokat irtam, hanem bohosagokat, h jatek legyen es szivesen csinalja).
Pl tapsolj 3x, menj fel a lepcson es gyere vissza, fordulj korbe jobbra, fordult korbe balra, ugorj fel ketszer. Ezek csak peldak, lehet tenyleg barmi, ugasson, kenjen vajaskenyeret.
Aztan ezeket az utasitasokat en kinyomtattam, egymas ala egy lapra es felvagdaltam, minden cetlin egy utasitas volt. Mi harmas duplazassal csinaltuk, tehat 3 ugyanolyan keszlet volt.
A kesz cetliket osszekevertem egy dobozban es Dani huzott egyet. Elolvasta, nekem ideadta es megcsinalta. Nem nezhette meg megint, amikor az en kezemben volt a papir, akkor mar emlekezetbol kellett csinalnia. Eleinte csak egyet huzott, aztan kettot, aztan igy tovabb, amikor a ketto is profin ment, akkor jott a harom es igy tovabb. Mar nem emlekszem hanyig jutottunk, de jo hosszan csinalta a mindenfeleket. Persze volt jutalmazas, mittomenmar akkor mi volt az aktualis hobort, pokemon vagy mas.

Panni írta...

Zsuzsi, ez jó, ezt ki fogjuk próbálni, köszi :-)

Agi írta...

Panni, ezek nagyon jó hírek! Az utolsó mondatod pedig mennyire igaz! Lehet, hogy Balázs is érzi ezt és ettől nyugodtabb, mert nincs a suliban sem az az állandó stresszelés nyomás, mint Magyarországon:-(