2012. július 25., szerda

Nyaralunk

Nagyon komoly lemaradásban vagyok és emiatt nagyon szégyellem magam. Az utolsó posztot 2 hete írtam, még "otthonról". Azóta "itthon" vagyunk, Balázs lenyomott egy hetet a Fimota táborban, mi pedig Gáborral közben - és azóta hármasban - rengeteg dolgot intéztünk, intézünk. Közben persze nagyon élvezzük, hogy a saját ágyunkban alszunk, a saját nyelvünket beszélő emberekkel találkozunk és azt csinálunk, amit csak akarunk; ha sietni kell, annak kb az az oka, hogy le ne késsük a mozifilmünket ;-) Igazi nyaralás ez, medence és napozás nélkül!

A Fimota táborról szeretnék egy kicsit bővebben írni. Idén Balázst a táboroztatók tanácsára az első kurzusba írattam, ahol a kisebbek, az újak és a lányok is vannak. Neki nem magyaráztam el az okokat, egyszerűen csak annyit mondtam, hogy most az első kurzusba került. Nem nagyon izgatta, annyit kérdezett, hogy de ugye azokkal lesz, akikkel tavaly. Hát nem... De persze neki nem ezt mondtam, hanem előadtam valami süketelést arról, hogy simán lehet, hogy a tavalyiak közül is lesz, akit ide osztanak be.
Az odaút nagyon jól telt, Balázs ragaszkodott hozzá, hogy ő mondja az utat a kinyomtatott térkép alapján. Nagyon fura, hogy én nem vagyok egy nagy tájékozódó, de szinte tökéletesen emlékeztem az útra, pedig a tavalyi volt az első és egyetlen alkalom, hogy ezt az utat bejártuk. Ahogy közeledtünk, egy nagy erdő fölött egy hatalmas, vastag, szélesen elterülő felhőt láttunk. Balázs csak ennyit mondott, komoly aggódással: ajjaj, remélem, ez a felhő nem Tarzusszia fölött van!
A "leadás" a szokásos módon ment, erdő közepén volt a találka, bőröndöket egy nagy halomba pakoltuk, gyerekeken csak egy hátizsák és egy esőkabát, mert amint beértünk az erdőbe, elkezdett szakadni az eső. Talán emlékeztek még a tavalyi tábori beszámolómra, amikor leírtam, hogy Tarzussziában milyen sokat esik az eső :-) A varázslat tehát most sem maradt el, amint beléptünk Tarzussziába, megérkezett a zápor.
Az egy hét, ami tavaly csak vánszorgott és mindenféle Ikeás varázslatot kellett bevetnünk, hogy valahogy eltereljük a figyelmünket a Balázs feletti aggodalomról, most úgy repült el, hogy egyszercsak azon kaptuk magunkat, hogy hoppá, péntek van és holnap menni kell Balázsért. Ugyan minden nap minden percében eszünkbe jutott, de nem aggódtunk érte egyáltalán és nagyon felszabadultan tudtuk eltölteni a 6 napot kettesben.
Tavaly 10:02-kor értünk a táborba, idén 10:00-kor. Balázs megint nagyon-nagyon örült nekünk és a tavalyinál mérsékeltebben, de dőlt belőle a szó. Az, hogy idén kisebbek közt volt, szuper döntésnek bizonyult, mert ő volt A Nagyfiú, akitől segítséget kérhettek, aki példát mutatott, és aki vicces hangokat adott ki (ezt inkább hagyjuk). Idén bicskát is vitt magával; még otthon vettünk neki egy szuper bicskát, a táborban pedig levizsgázott faragásból (akármit is jelent ez). A bátorságpróbán, amin tavaly legutolsó lett, most minden gyakorlatot hiba nélkül végigcsinált, úgyhogy Lorddá léptették elő! Megmutatta nekünk a lápot, amihez át kellett lépnie Tarzusszia határát, úgyhogy engedélyt kért a Vénektől. Ott álltunk, gyönyörködtünk a lápban, amikor egyszercsak ilyet szól, hogy "na, nekem most van egy kis dolgom", elfordult és nekiállt férfiasan meglocsolni a lápot. Nem vagyunk hívei a szabadtéri pisilésnek, de olyan jófej módon adta elő,, hogy rászólni sem tudtunk, nemhogy haragudni. Aztán kiderült, hogy ott Tarzussziában ez része volt a rutinnak, sőt, egy dal is íródott hozzá:

Pisilek én, ha felkelek,
mert éjjel mindig megtelek
Pisilek délben, s délután
és este is talán.
A moziban mindig szenvedek,
mert ott pisilni nem lehet
De a természet lágy ölén
vígan pisilek én.


A bőröndjébe belenéztünk, hogy nagyjából megvan-e minden, és a tavalyihoz képest most szinte tökéletes rendet találtunk. Egyetlen szépséghiba a gumicsizma retkes talpához nyomott fogkefe volt, de ennyi kell is. Idén egyetlen ruhát sem kellett kukásítani, nagyon szépen vigyázott mindenére. Egyetlen törülköző van a hiánylistán, de valahogy megleszünk nélküle... :-))

3 megjegyzés:

zsuzsi írta...

Nagyon jo hatasa lehet neha a legjobbnak/legnagyobbnak/legugyesebbnek lenni, onbizalomerosito :)

Miert nem jo a szabadban pisilni? A rokak meg mokusok meg mittudomen minden allat is azt teszi ;) OK, utcasarkon meg kapualjban nagyon gaz, de erdoben a fure? Teccik a versike is, megmutatom a fiatalnak ;)

á írta...

bejön nekem ez a tábor :D
szuper lehetett A Nagyfiúnak lenni, lehet ezért is ügyelt annyira a cuccaira.

Panni írta...

Ez a "nem pisilünk a szabadban" biztos ilyen csajos hülyeség nálam :-))