2012. július 31., kedd

Birka

Balázs kedvéért mára bolognai spagettit főztem. Tudta, mert tegnap is mondtam neki, ma pedig le kellett mennem paradicsomért, mert tegnap elfelejtettem venni. Elkészült a tökéletes bolognai, pont úgy, ahogy ő szereti, eljött az ebédidő, kérdeztem, tálalhatok-e, erre ő lelkesen bólogatott.
A harmadik falat táján letette a kanalat és azt mondta:
- Anya, ne haragudj, de rájöttem, hogy én már nem szeretem a bolognai spagettit...
- Ez most komoly??
- Igen. Bocsánat...
- Van még egy kis krumplipüré...
- Azt sem kérek.
- Sonkás tészta?
- Nem...
- Akkor most mit fogsz enni?
- Nem tudom... Nem is vagyok éhes, anya!
Azon még viszonylag könnyen túltettem magam, hogy nem ebédel, mert csak a saját hülyeségének köszönheti, de hogy hogy lesz egy étel egy nap alatt kedvencből ehetetlen, azt nehéz ésszel felérni. Megvártam, míg kihűl minden, a szószt elkezdtem szétosztani fagyasztandó adagokra, a tésztát betettem a hűtőbe, és akkor Balázs megjelent és azt mondta, hogy "jólvan, most az egyszer utoljára eszem bolognait". Kérte, hogy kevés szószt tegyek a tésztára, keveset tettem. Betolt egy hatalmas adagot, kivéve egy pár szem tésztát, kérdeztem, azt miért nem eszi meg. Azt mondta, mert arra nem jutott szósz. Tegyek még rá szószt? Igen. Itt bizony kiszaladt a számon egy besz@... b@...meg, de tettem rá még szószt, ő pedig megette becsülettel.
A kérdés, hogy birkatürelmű vagyok, vagy egyszerűen csak birka...

8 megjegyzés:

Agi írta...

Nem vagy birka, szerintem nagyon jó, hogy ekkora türelmed van.

Nekem nincs. Így ha ilyesmi adódik (márpedig nálunk is van, ugye) akkor én nem adok mást helyette, hanem elpakolom a kaját, beküldöm a szobájába, hogy ha majd éhes lesz, ehet. Tudom, hogy éhes, de nem kap mást. Hisztizik egy darabig. Fél óra múlva pedig visszamegyünk és eszik is, mint a kisangyal, mert addigra még jobban éhes lesz.
Lehet, hogy túl szigorú vagyok, de az oviban pl. mindent megeszik és érdekes, ott ebből nincs is cirkusz, ezért itthon sem akarom hogy elfajuljon a dolog.

VKOrsi írta...

szivatnak stop :) :)

á írta...

nálunk is ez van mindig- komolyan. már annyi kedvenc kajája volt. az első ilyen "csalódása" nálunk is a bolognai volt (persze mindez akkor derült ki nálunk is, amikor egy 3 napos adagot elkészítettem, tele van a mélyhűtő szósszal) :D


sajnos ilyen esetben nálunk B terv szükséges, mert már így is annyira sovány (154 cm és 30 kiló), hogy nemigen engedhetem meg, hogy kaja nélkül küldjem a szobájába. önmagát generáló dolgok ezek, tudom, de valóban nem hagyhat ki étkezést - sőt most, hogy szünet van tízórait és uzsit is tömök belé.

Panni írta...

Nincs nekem türelmem, egyébként :-))
Bazsi is sovány, 155 cm-hez 37 kg, de esküszöm, hogy csontra hízik, mert csak a csontjai látszanak :-))

á írta...

na igen :D
csont és bőr, némi (nagyon némi) izomzattal, amit az atlétika rak rá.

nemrég jöttünk haza Balcsiról, sztem mindenki pedofilnak nézett, mert folyamatosan a hasonló korú gyerekeket bámultam és próbáltam meggyőzni magam, hogy nem sovány a gyerek, de nem találtam soványabbat, mint ő. (sőt, még hasonló soványat sem :D)

Panni írta...

Hehe, én is mindig a más kölkét figyelem :-))

zsuzsi írta...

Nyugi, a pubertassal kerul majd rajuk anyag. Daniak is minden csontja kiallt (es en harom aggodo nagymamatol hallgathattam, h miert nem adok neki enni), aztan ugy egy eve, miota szorosodik meg ferfiasodik, azota izom is rakodik ra, pedig nen sportol tobbet.
Sztem sokkal jobb egy gizda fiugyerek, mint egy dagadt, a gizdasag ritkan egeszsegtelen.
Mondjuk en sosem aggodtam a sulya miatt, volt egyeb amin lehetett aggodni :P. Vajas kenyer az alternativa meg viz.

Panni, sztem ha van turelmed, az jo es ez lehet h nem szivatas volt, csak nem volt ehes es nem jutott eszebe, h azt mondja, hanem vmi egeszen mast mondott, mert az meg eszebe jutott, neha szotar kell hozzajuk :P
Ha erzed h szivat, azt allitsd le, de ha csak lokott, az nem baj :)

Panni írta...

Nem, nem szivat, csak extra lökött :-))