2012. április 13., péntek

Beszámoló helyett

Készül a berlini élménybeszámoló, pontosabban hétfőn hajnalban elkezdtem és majdnem be is fejeztem, azóta viszont nem volt alkalmam hozzányúlni. Időm lett volna, de agyi kapacitásom már nem. Balázs lebetegedett, így tegnapig itthon volt. Már múlt szerdán elkezdődött a tombolása és most kedden ért a csúcspontjára, amit úgy kell elképzelni, hogy életemben először feltettem magamnak a kérdést, hogy miért az én gyerekem lett ilyen, a másoké meg normális. Szégyen, de ez van, visszaszívni nem lehet. Kedd óta egy kicsit lecsillapodtak a kedélyek, de elég borzasztó dolgai vannak Balázsnak. Ma reggel épp arról mesélt, hogy amikor két hete az osztállyal álltak a sorompónál (uszodából jövet), elgondolkozott, hogy milyen lenne kimenni a vonat elé és milyen érzés lenne, ha elütné a vonat. Nem tudom, hogy szándékosan akar sokkolni vagy egyszerűen csak őszinte és megosztja velem a titkos gondolatait, mindenesetre igyekeztem tök nyugodtan elmesélni, hogy abban a pillanatban nem érezne semmit, de közvetlen előtte az utolsó pillanatban nagyon megbánná, hogy odaállt, de akkor már késő lenne elugrani és az egy borzasztó érzés lenne. Erre megkért, hogy ne "sirassam" (ríkassam, mielőtt valaki a téma kapcsán félreérti) meg.
Az új gyógyszer egyfelől szuper, a rövid szerdákon van alkalmam összehasonlítani a sima tablettával. Tényleg egész más a felszívódása és a kiürülése, nagyon durva. Másfelől viszont aggódom. Ma ebédszünetben megint egy apátiás, mindenmindegy ábrázatú kölköt kísértem haza és nagyon rossz volt ezt látni, amikor ő egyébként mindig a végleteken tombol, ő semmi iránt nem közömbös, semmit nem csinál kicsit, egyszerűen nem ilyen. Talán egy kicsit depressziós, nem is tudom...
Rám is valami depresszió-féle telepedett, amit kontrollálhatatlan sütés-főzéssel vezetek le, félelmetes mennyiségű finomságot sütöttem az elmúlt másfél hétben. Nem mondanám, hogy segít, de legalább a család és a szomszéd értékeli. Jövő szombattól 2 hét tavaszi szünet jön, megpróbálunk haza jutni, úgy néz ki, össze fog jönni, csak kicsit bonyolult. Biztos jól fog jönni Balázsnak, hogy nemcsak velünk tud emberi nyelven beszélgetni. Borzasztó nehéz lehet neki, bárcsak könnyebbé tehetnénk valahogy...!

Nincsenek megjegyzések: