2012. január 21., szombat

Új gyógyszer

Mindenképpen meg kell írnom, hogy végre kiváltottam Balázs új gyógyszerét, a Ritalin retard kapszulát. Hogy ez miért nagy szám, arra csak annyit, hogy másfél hónapja várunk rá, de ez a legkisebb gond. December elsején írták fel, akkor megtudtuk a patikában, hogy hiánycikk, nem is rendelhető. Oké, akkor helyettesítsék saját hatáskörben, adjanak ki helyette tablettát. Azt nem lehet, mert ez szigorúan ellenőrzött készítmény. Dehát odaadom a receptet, kisebb hatóanyagút kapok helyette, ez nem visszaélés. Nem lehet, szigorúan ellenőrzött, ráadásul az értesítő (ezt minden "duplareceptes" gyógyszerhez mellékelni kell háromhavonta) a retardra vonatkozik. Menjek vissza, kérjek új receptet, új értesítőt. Oké, megvolt, nemsokkal később hívtak, hogy jött retard, de mivel már kiadták a tablettát, legkorábban január 7-én írhatják fel a következő adagot, tehát az kizárt, hogy a fel nem használt retard recepttel belibbenek és kiadják. Új értesítő kell majd? Nem.
Most felírattam a retardot, külön rákérdezett a pszichiáter, hogy kell-e új értesítő, én meg rávágtam, hogy nem, megvan az előző, ami retardra szól. Persze, hogy az nem volt jó, mert dec. 1-jén kelt, míg a tablettás értesítő 7-én, ami érvényteleníti az előzőt. Annak ellenére ragaszkodtak ehhez, hogy a nyomtatványon két opció van: érvényteleníti és nem érvényteleníti. Egyik sem volt aláhúzva a tabletta értesítőjén. Megkaptam azt is, hogy már azt sem lett volna szabad elfogadniuk, mert mi van, ha jön egy ellenőrzés. Kicsit felhúztam magam, úgyhogy visszakérdeztem, hogy akkor mégis miért fogadták el, ha nem lett volna szabad. Egy szabály vagy komoly és akkor következetesen be kell tartani, vagy laza és akkor előbb-utóbb úgyis mindenki eltekint tőle. Nem, ez komoly szabály, menjek vissza Pestre, kérjek értesítőt. Hiába magyaráztam, hogy a drnő hetente egyszer rendel, akkor is munkaidőben, ráadásul nem én és nem ő tehet róla, hogy hiánycikk volt a retard és telefonon félretájékoztattak, hajthatatlanok voltak, így tegnap szegényt berángattam a Fimotába, megírta az új értesítőt, én kiváltottam a nyüves kapszulát és most mindenki boldog.

Kedden egyébként beszéltünk arról is, hogy van-e módja annak, hogy ő írja fel Balázsnak a gyógyszert, amit mi kint kiváltunk és több lehetőség is van erre, csak meg kell nézni, hogy Svájc esetében is működik-e, mert ők ugye nem EU-tagok. Még nem tudjuk, melyik az egyszerűbb és járhatóbb: ez, vagy elmenni kint egy pszichiáterhez. Hosszútávon mindenképpen az utóbbi, csak szeretnénk előbb kitapasztalni, hogy hogy működik kint a tolerancia...

2 megjegyzés:

á írta...

Bírom én is a gyógyszerészeket, amikor kiváltom a gyógyszert mindig egy rossz drogosnak érzem magam miattuk. minden egyes alkalommal a "főgyógyszertárosnak" szólnak, ő szolgál ki. és a kedves egyszer sem nem felejti el jó hangosan közölni velem, hogy ezt a veszélyes szert csak az én fiam szedi a városban. :D

eddig nyeltem, de múltkor már kiakadtam, nem veszélyesebb a Xanaxnál, sőt, és azt hányan szedik? meg különben is ez csak 1 az 5 gyógyszertár közül, bárhol máshol is kiadják, csak én voltam annyira hülye, hogy ezt a gyógyszertárat jelöltem meg, gondolva arra egyszerűbb rögtön kiváltani doki után.

Majd légy szíves számolj be a retardról, kíváncsi vagyok mit tapasztalsz. Mi most 15 mg-nál vagyunk, szóval még várunk arra a szép időre, amikor nem kell a suliban gyógyszerelni...igaz már a doktornő is belátta, hogy nincs értelme. a fiam mindig elfelejti, a tanítónő meg minden második alkalommal.

és még egyszer gratula Balázsnak a remek bizonyítványhoz :D

Panni írta...

Ó, egyszer mi is megkaptuk a Sugárban, pont a legeslegelső adag Ritalinnál, hogy "anyuka, ilyet mi nem tartunk, mert ez KÁBÍTÓSZERnek minősül" :-)))))))
Beszámolok mindenképp, de még nagyon sok tabletta van, előbb szerintem azokat használjuk el.