2011. december 2., péntek

Végre december

Nagyon vártam, hogy végre december legyen! Nem tudom, miért, mert csak két nappal vagyunk közelebb a szünethez mint tegnapelőtt és mégis, egész más.
A hét elég vegyes volt, kezdve ott, hogy az egyedül hazajövetel nem akart összejönni. Érdekes, hogy a házat viszont kinyitja úgy, hogy én közben még az autóban ülök. Ha minden igaz, ma tényleg egyedül fog hazajönni, teljesen egyedül. Majd meglátjuk...
Kedden 2 óra körül felhívott zokogva és akadozó hangon elmesélte, hogy  meglógott a fejlesztésről és ezért nem mehet ki az udvarra játszani. Néhány infarktussal és agyvérzéssel később összeállt a kép: unja, hogy a fejlesztés játékidőre esik és inkább a többiekkel akart volna játszani, ezért E néninek (napközis tannéni) azt hazudta, hogy nem találja Zs nénit (logopédus) a termében. Mikor kiderült a hazugság, E néni büntetésből nem engedte ki Balázst az udvarra, így a meglógása pont visszafele sült el. Nem tudom, hogy E néni tudta-e, hogy Balázs miért nem akar fejlesztésre menni, de ez zseniális büntetés volt, mert biztosan elveszi Balázs kedvét a további lógásoktól. Nagyon-nagyon sírt és azt kérte, hogy beszéljem meg az iskolával, hogy soha többet nem megy fejlesztésre és ő most nagyon-nagyon szomorú és miért nem vagyok ott, hogy átöleljem, a telefonos vigasztalás nem jó, ő engem akar, hogy meg tudjon nyugodni. Manipulálni, azt tud. Kb félórás lelki masszázs után tettem le a telefont, mert a végén már szinte elérte, hogy megsajnáljam és az iskolai fejlesztést egy nagy büntetésnek lássam. Ő meg remekül megérzi azt a pontot, amikor elbizonytalanodom és akkor már nem is hagyja annyiban. Na, én most előbb megéreztem és gyorsan elbúcsúztam és letettem :-) Mire K néninél (külsős logopédus, a kedd ilyen sűrű nap...) találkoztunk, már tudtam dörgedelmes lenni és és egy cseppet sem együttérző lecseszést intéztem hozzá, miszerint ez lógás és a kedvenc tanárait hozhatja nagyon kellemetlen helyzetbe, ha ilyenkor netán történik vele valami és ez bizony szökés és az én időmben - igen, ezt mondtam a szájammal, én sem akarom elhinni - ezért azonnali kirúgás járt. Teljesen megszeppent és fel sem merült a kérdés, hogy jár-e bármi extra (édesség, TV) aznapra. Én pedig közben nagyon-nagyon sajnálom és együttérzek vele, igen, az élet igazságtalan, vele kicsit jobban, mint az osztálytársaival, de ez kb az a kategória, hogy szegény gyerek miért nem járhat télen fürdőgatyában, nincs benne döntési joga és ezt most látszólag felfogta és elfogadta, amiért büszke vagyok rá és még jobban fáj a szívem, mert miért kell tízévesen egy ilyet elfogadni?
Szerdán hozott Balázs egy fecnit, hogy igényelhetünk ingyen tankönyvet a következő tanévre az SNI státusz miatt. Végigolvastam és simán már erre a tanévre is igényelhettük volna. Szerencsére nem vagyunk rászorulva, de a bogár a fülemben van, hogy vajon az iskola nem kapta-e meg automatikusan ezt az összeget a lejelentett SNI létszám után. Én komolyan nem sajnálom, ha pl ebből sikerült pár dolgot beszerezni a valóban rászorulóknak, de azt nem venném jó néven, ha kiderülne, hogy pár ember verte el ezt a pénzt magáncélra.
Tegnap találkozóm volt a Fimota pszichiáterével, megkaptuk a receptet a retard kapszulára. Elmeséltem, mik a történések, nagyon örült összességében és azt mondta, hogy az elmondottak alapján úgy gondolja, hogy kezd kialakulni Balázsban a kompetencia-érzés, vagyis a felismerés, hogy képes megcsinálni dolgokat. Ez ugye megvolt eddig is, de délelőttre korlátozódott. Az órákon jól teljesített (az ellenőrzőjére komolyan büszke vagyok!!!), de a házival, a délutáni logopédiával komoly küzdések voltak. Mostanra ezek eltűntek, motivált lett és ez időben egybeesik a gyógyszeremeléssel (is). Mondott egy nagyon érdekeset a doktornő, hogy a gyerekek azt jegyzik meg elsőnek a retardra való áttérésnél, hogy nem érzik meg, mikor hatni kezd. Merthogy a tabletta azonnal teljes egészében felszívódik és a kölkök figyelme abban a pillanatban - percek alatt - fókuszált lesz, a retard pedig csak lassan, fokozatosan, ezért a változás nem olyan szembetűnő.
Szintén tegnap volt egy szülői értekezlet azoknak, akik jövő kedden mennek Bécsbe. Húzós nap lesz, 5:15-kor találkoznak a sulinál és emeletes busszal mennek, olyan sokan lesznek! Este 10 körül érnek vissza, szóval van egy szabadnapom!!! Na ki akar cukrászdázni egyet kedden? :-))

Update: hazaért és telefonos támogatással be is ment a házba, minden rendben :-))

1 megjegyzés:

zso írta...

a tankönyvtámogatási papírt alá kell írnod , tehát elvileg nem kérhették