2011. július 2., szombat

Testhő

Balázsnak van egy nagyon fura tulajdonsága: amint elalszik, nagyon-nagyon felmelegszik a teste. Amikor még nem alszik, de már nagyon álmos, már akkor érezni, hogy nemsokára aludni fog, mert rántottát lehet sütni a bőrén, olyan meleg. Ezt egyébként Gábortól örökölte, ő is ugyanilyen már gyerekkora óta.
10 perccel ezelőtt ejtettük meg a szokásos, lefekvés előtti Balázspuszilgató utunkat és elbeszélgettünk róla, hogy még takarón át is süt a meleg húsa és Gábor felvetette, hogy vajon mit mondana erről egy orvos, mi ennek az oka. Én azt mondtam kapásból, hogy tőle örökölte, genetika, de ő mégiscsak kíváncsi volt, mondván, csak van valami oka.
Mondtam, üsse be a Google-ba, hogy alvás, testhő, biztos ad találatot. Adott is; egytől egyig mind azt írta, hogy alvás közben esik a testhő, nem emelkedik. Jó, akkor üssük be angolul, hátha értelmesebbet is találunk. Félig viccesen megjegyeztem, hogy egyébként nem lennék meglepve, ha ez is valami elcseszett ADHD-tünet lenne.
Ezekután Gábor begépelte a google-ba a sleeping body temperature szavakat és a harmadik találat ez lett :-))
Persze, ez egyetlenegy találat és meglehetősen kérdőjeles, csak vicces, hogy komolytalanul felvetem, hogy hátha ez is az, erre pont egy ilyen találatot kapunk :-)

4 megjegyzés:

sazsole írta...

Amikor az én fiam volt kisebb, elalváskor őróla meg mindig szakadt a víz. Én ennek olvastam utána, és mindenféle feldolgozatlan problémáról találtam infót. Az édesapja szintén "fűtéssel" alszik. Gyerekről volt diagnózis, hogy hiperaktív, apjáról csak valószínűsíthető a nagyszülők elbeszélései alapján. Mindig elcsodálkozom, hogy mennyi egyezőség van a gyerekein között.

Panni írta...

Azta! Hát ezt tényleg nem gondoltam volna!
Mégvalaki, aki(-nek a gyereke) felmelegszik alvás közben? A végén még felfedezünk egy új ADHD tünetet :-))

Annus írta...

Panni, most már ki a farbával...Gáborod is hiper?:-))

sazsole írta...

Természetesen nem mindenki örökli (nem is bizonyított, hogy örökléssel vagy mitől szerezhető, nyilván ezer feltételezés van rá. Nálunk eléggé halmozottan van jelen a családban. Ez egyéni, és hogy túlélhető legyen, igyekszem a pozitív jellemzőit erősíteni.
Most is csak azért szólaltam meg ilyen kommentfélében, mert a jelenség ilyen testhős vonulatáról eddig még nem olvastam, és afféle "heuréka-élményem" volt.