2011. július 16., szombat

Napközis tábor

Méltó véget ért a 4 hét napközis tábor. Balázst az újonnan begyűjtött barátja pofon vágta, a tanító néni, aki kérdéseimre a "nem tudom anyuka, nem láttam az esetet, mert az íjászokkal voltam" választ adta, később már tisztán emlékezett rá, hogy Balázs kezdte, ja, ez a tanító néni tanítja a németet, amiből Balázs úgy teljesített, ahogy, nyilván nem elfogult Balázzsal szemben, aki a nagy igazságérzetével már zokogva bizonygatta (nagyon-nagyon utál mások előtt sírni), hogy ő Tomival nem csinált semmit, mire a tanító néni a "nem szép dolog hazudni" válasszal próbálta meg lezárni a vitát, csak épp ott voltam én is és hozzátettem a saját kis "ahogy verekedni sem" meglátásomat. A tanári elfogultságról alkotott sommás véleményemet pedig magamban tartottam.
Ezután megtaláltam a táskájában a beleborult fél liter joghurtot (Gábornak vettem, benne felejtettem, de direkt  üzentünk a tanárokkal, hogy mielőbb egye meg), az úszás cuccában pedig az elszakadt papucsát, amit pár hete vettünk, felforgatva az egész boltot, hogy találjunk 38-as fiú papucsot. Ennyit az elmúlt négy hétről...

Jövő hét ingajárat, Balázs a hét nagy részében Nagyival lesz, egy-egy nap pedig velünk. Utána ottalvós tábor, életében először, aztán 2 hét Mama, onnantól pedig hármasban nyomjuk a vakációt.

Nyár lévén lecsökkentek a követelmények és így Balázs feszültsége is, viszont megnőtt a mi toleranciánk, ami egyből magyarázat a blog ellaposodására. Letöltöttem egy autizmus kérdőívet, miután hetekig szemeztem vele. Lassan elkezdem kitölteni, 45 oldalas, szóval elleszünk vele egy ideig. Még mindig nem tudom, hogy akarom-e én ezt.

18 megjegyzés:

Annus írta...

Panni...ne akard. Kizárták, nem? Akkor meg minek?

Panni írta...

Mert bennem van ez a hülye késztetés, hogy biztosan kellően körbejárjuk a dolgot.
Mert ha autizmus, akkor nem magamat okolom, amiért a fejlesztés ellenére nemigen javul a beszédértése.
Mert ha autizmus, akkor nem tömöm ritalinnal, mégha használ sem.

És még egy csomó mert. Ugyanakkor persze ott vannak az ellenérvek is. Tudom, hogy nem fogok megnyugodni, amíg egy olyan szakértő, akiben én megbízom, ki nem mondja, hogy fekete vagy fehér.

Annus írta...

Panni, akkor meg ne Te teszteld, hanem menj el valakihez, aki jobban ért hozzá.

Panni írta...

A vizsgálat előfeltétele a kérdőív kitöltése.

Annus írta...

Hát akkor már eldöntötted:-) Ez egyébkéntmár az oviban is problémavolt?..Mármint a beszédértés?

Panni írta...

Nem. A vizsgálathoz kötelező a kérdőív, de az szabadon letölthető és ha kitöltöm, attól még nem kötelező elmennem a vizsgálatra :-)
Igen, a legelejétől késve, furcsán beszélt. Mint amikor egy idegen nyelvet próbálsz megtanulni.

Annus írta...

Panni, ne kötözködj, megértettem elsőre is:-))) Arra írtam, hogy már eldöntötted, mert egy 40 valahány oldalas tesztet akarsz kitölttetni vele. Arra biztosan jó lesz, hogy megerősítsen vagy elbizonytalanítson, akár meggyőzzön, hogy nincs semmi ilyen gond.

Panni írta...

Dehogy kötözködöm, de szerintem nem értetted meg, mert semmit sem kell kitöltetnem vele, ez egy kérdőív, amit nekünk, szülőknek kell kitöltenünk, az ő viselkedésével kapcsolatban :-)

Annus írta...

Igen, ez már formalitás, hogy Te töltöd ki, vagy Ő tölti ki..a kötekedést nem erre értettem. Tudom, hogy nem mindegy, hogy ki csinálja..ebbe már ne menjünk bele!

sudve írta...

Akkor most én is beléd kötök, miért, ha nem autizmus, akkor miért magadat okolod a nem-fejlődésért a beszédértésben?? Az miért lenne a te hibád???

amoni írta...

Panni, ezt nem értem:
"Igen, a legelejétől késve, furcsán beszélt. Mint amikor egy idegen nyelvet próbálsz megtanulni."
Ezt hogy érted?

Panni írta...

Annus, bocs, én tényleg nem akartam kötözködni, csak arról van szó, hogy még tényleg nem döntöttünk. És igen, simán lehet, hogy mire kitöltjük a 45 oldalt, el is dől, hogy nem vagyunk érintettek :-)

Südve, mert nem mindennap kapta a fejlesztést tanévben sem, azóta meg... Szóval tudna kapni sokkal több fejlesztést is, csak egy kicsit kéne kegyetlenebbnek lennünk.

Móni, pl a mondatszerkesztése olyan, mint egy idegené, aki megtanult ugyan magyarul, de érezhetően nem az anyanyelve. Ezenkívül a szókapcsolatok, a ragozások, a határozók... Nagyon jellemző, hogy egy hallott vagy olvasott kifejezést megkérdez, hogy mit jelent, mi elmagyarázzuk és attól kezdve szó szerint használja azt a kifejezést, nem tudja behelyettesíteni más szavakkal. Ugyanez, ha elolvas egy mesét, nem tudja elmondani, hogy miről szólt; szóról szóra vissza tudja mondani, de ez igazából nem tanulás, hanem magolás, vagy inkább echolalia.
A hasonló hangzású szavak és kifejezések keverése (részek - részegek, annál is inkább - anélkül is) is egy komoly gond nála.

ildii írta...

Nem értem miért _ne_ töltené ki Panni az auti kérdőívet. Balázs ugyanaz marad akkor is, ha azt állapítják meg, hogy. Viszont nagyon nem mindegy, hogy auti -e vagy nem Balázs, egészen mást jelent, mint az ADHD, nem jobb, nem rosszabb, más. Na mindegy, csak kétszer el kellett olvassam a kommenteket, hogy most komolyan az -e a javaslat, hogy NE töltsd ki, nem értem, de nyilván nem is kell értenem.

Annus írta...

ildii: én azt írtam, hogy minek kitölteni, ha jobban hozzáértők már megtették ezt. vagyis tesztelték Balázst. Esküszöm, nem kommentelek többet, van nekem elég bajom..

Panni írta...

Na, Lányok, végsősoron úgyis én fogom eldönteni, hogy kitöltöm-e vagy sem, Nektek kár ezen veszekedni :-)

Annus, nagyon boldog névnapot!!! :-))

Annus írta...

Köszi Panni..nem sok mindenkinek jutottam eszébe ma..de nem is számít igazán.

Most már én is azt mondom, hogy töltsd ki, mert nem fog a gondolat békén hagyni.

dalia írta...

huh mut, tök jó, hogy írtad a 45 oldalas kérdőívet, nekem van 3 hetem kitölteni, hát, nem fogok unatkozni... jó tudni, hogy nem csak én akadtam ki rajta:)

Panni írta...

Dália, kitartás :-) Jutka miatt kell kitöltened?