2011. július 25., hétfő

KRESZ

Südve kommentjéről jutott eszembe:
Balázs az utolsó napközis tábornap óta cseszeget a témával. A következő párbeszéd az elmúlt hét zanzásítása, vannak állandó pontjai, amik mindennap előjöttek, nem nehéz kitalálni, melyek azok:
- Anya, tudod te, hogy biciklizéskor kell-e használni bukósisakot?
- Igen, kell.
- Nem, nem kell. A rendőr bácsi mondta a Közlekedj okosan napon, hogy a KRESZ szerint a bukósisak használata AJÁNLOTT, DE NEM KÖTELEZŐ! Anya, Te vagy a KRESZ?!
- Nem, nem én vagyok a KRESZ.
- Akkor??? Nem kell bukósisak a biciklizéshez!
- Balázs, a KRESZ-nél én nem lehetek engedékenyebb, de lehetek szigorúbb. Pl nem mondhatom azt, hogy nem kell beövezned magad, mert az kötelező. De mondhatom azt, hogy bukósisak nélkül nem biciklizhetsz.
- De miért, anya, te vagy a KRESZ???
- Nem Balázs, de én vagyok az anyád...
- És??? Akkor sem mondhatod, hogy kell, ha a KRESZ és a rendőr azt mondja, hogy nem kell!
- De igen Balázs, mondhatom. A KRESZ azt sem mondja, hogy nem ehetsz meg naponta akármennyi jégkrémet, de ez nem jelenti azt, hogy megteheted.
- De anya!!! Nem érted? Te nem vagy erősebb mint a KRESZ! És a KRESZ azt mondja, hogy AJÁNLOTT! Tehát? NEM KÖTELEZŐ!!!
- Balázs...
- Nem érdekel, akkor is bukósisak nélkül fogok biciklizni és KÉSZ!

6 megjegyzés:

zsuzsi írta...

"akkor nem fogsz biciklizni es kesz"

ize, van a relativ nem es az abszolut nem, ez az abszolut kategoria... lehet valasztani, sisakkal vagy sehogy :P

van, amirol en nem nyitnek vitat

Panni írta...

Zsuzsi, nem arra akartam kihegyezni a posztot, hogy mi lett a vita vége (annak ugyanis nincs vége, naponta előadja ezt a szösszenetet, aztán káromkodva naponta nem indul útnak vagy felveszi a sisakot és úgy indul útnak), hanem arra, hogy mennyire nem érzi az árnyalatokat; hogy a megengedő szabályokban igenis lehet vétójoga bárkinek, aki az adott pillanatban felügyeli, a tiltó szabályokban pedig nem; nem, neki feket létezik és fehér: ha a KRESZ így mondja, akkor az így van, attól eltérni sem pozitíve, sem negatíve nem lehet, slussz-passz :-))

Panni írta...

Relatív nem pedig nálunk nem létezhet, mert a legkisebb megingást is simán az orrunk alá dörgöli, akár évek távlatából :-)

ildii írta...

RTF? Fényes jövő állna előtte:)))

zsuzsi írta...

Oh, ismerem en a feketefeher vilagot :DDD
Nalunk van a relativ nem, MOST nem ehet fagyit, mert vacsorazunk 5 perc mulva, faj a torka, buntetesben van, de maskor ehet. Sztem ilyen nalatok is van.

Khm, nem a "kovetkezetlen szulo szindromara" (MOST kenyelmesebb engedni neki, majd kesobb jol megfizetunk erte :P) gondoltam, bar az is van nalunk is ;)

Panni írta...

Ja nem, én sem arra, hanem pl a fagyis példánál maradva, simán nem a vacsorához köti, hanem annyit jegyez meg, hogy ma kapott (tökmindegy, h vacsora előtt vagy után)l, akkor holnap is JÁR neki :-) Hiába magyarázzuk, nem és nem jön át. így a csaták nagy részét naponta vívjuk újra és újra, de ugye ismétlés a tudás anyja :-))