2011. május 20., péntek

Mantra

Jut eszembe, tegnap elmeséltem a kollégáknak a tegnapelőtt történteket, az első reakció ez volt: nem adtál neki egy sallert? És akkor elhatároztam, hogy nem mesélek több ilyet. Mert normális ember nem érti meg, hogy ha ma péppé verem, holnap akkor is újra eljátssza. Az egyetlen működő módszer, hogy minél előbb kizökkentem az ilyen dührohamokból. Tökmindegy, hogy mi okozza, kokakóla vagy egy valós sérelem, az eredmény mindig ugyanaz és mivel ez nem egy tudatos hiszti, hanem egy kínzó állapot, minél előbb véget kell neki vetni.
Mikor látom mások arcán a döbbenetet és az értetlenséget, mindig ezt az idézetet mantrázom magamnak, vagyis:

Az ADHD-s gyerekek nevelése nagyon nehéz; a normál nevelési technikák legtöbbször nem válnak be náluk. De gyakran a jószándékú barátok és rokonok ezt nem fogják fel.

7 megjegyzés:

VKOrsi írta...

nekem csak "sima" érzékenyebb és könnyen hisztibe csapó gyerekem van, 1 konstansan, 1 változóan.... de a saller ott sem használna, pedig egyik sem ADHD-s.

bár én azt sem tudom, hogy mi a normál nevelési technika :(

Panni írta...

Orsi :-)
"Normál" nevelési technika alatt gondolom, az értendő, amit a rettentő okos könyvekben írnak. A salleres kérdés szerintem itt csak jelképes volt, az üzenet egyértelműen az volt, hogy amelyik gyerek ilyet megenged magának, az nincs rendesen megnevelve.

á írta...

a mantrát kinyomtatom nagymamámnak, aki állandóan azt hajtogatja: "add oda 1 hétre a gyereket, majd én jól megnevelem" - jól tudom, hogy ez nála mit takar...

de gyanítom minderre a válasza csak az lenne: "én felneveltem 2 gyereket, ezek nem tudják miről beszélnek."
ja, az a két gyerek 2 tündéri, elbűvölő, szótlan jókislány volt, akiből felnőttkorára az egyik súlyos depressziós lett (nem is tudom miért..) a másik meg egy örök áldozat (nem is tudom miért).

amikor meg azt mondom, hogy ítélkezni azt tudsz, akkor én vagyon a neveletlen ezekamaifiatalok.

Nessy írta...

Köszi a mantrát, nem baj, ha átveszem?:) Sajnos a jószándékú rokonok és ismerősök nevelési tanácsai minket sem kerülnek el, de megértést és elfogadást bezzeg nem kapunk...ÁÁÁÁÁÁ, miért nem hagynak legalább békén???? :)
Ti hogy tudtok felül emelkedni ezen???

VKOrsi írta...

Panni :)
a könyvek valahogy sosem működtek, az enyémek nem olvasták :)

de persze értem, csak én valahogy egy kicsit problémás gyereknél is már azt látom, hogy nem működik az, ami átlagos.. akkor nálatok ez extrémen igaz.

Móni írta...

Innen csókolom az összes jószándéku rokont, ismerőst és tanárt a kéretlen tanácsaikkal együtt! Egy hetet nem birnának ki a helyünkben, de kiakadnak ha pár órát el kell tölteniük a gyerekeimmel, aztán kioktatnak! Ma kaptam én is szöveges értékelést a suliból :S! Legyen már év vége!!

Panni írta...

Orsi, nem hiszem, hogy extrémen, inkább fokozottan :-)

Többiek, vegyétek-vigyétek, nem az én mantrám, én is úgy szedtem :-)
És kitartás, itt a nyár ;-)