2011. május 20., péntek

Évvége

Itt az évvége és vele együtt itt van

  • a sok felmérő... Köztük három darab szövegértés. Ebből az első négyes lett, 35 pontból 32!!! A második ÖTÖS!!! A harmadik pedig kettes :-D Ebből számomra nagyon úgy tűnik, hogy a beszédértési problémákat a figyelemzavar okozza és valószínűleg tényleg nincs szó beszédfogyatékosságról.
    Egyébként a Gósy-féle könyvet kivégeztük, most László M. Ágnes Beszédértés című könyvét nyúzzuk és ez valahogy jobban beletalál a hiányosságokba. Egy típusfeladat pl: "Mielőtt megvacsoráznál, öltözz át! Melyik az első, a vacsora, vagy az átöltözés?" Ebben bizony van tévesztés, úgyhogy ráfekszünk. A másik jellemző: "Ha nem csináltam volna meg a leckét, most nem játszhatnék. Megcsináltam a leckét? Játszhatok?" Nagyon jó könyv, mintha Balázsra szabták volna, csak ajánlani tudom, tényleg!
  • a fáradtság... Szegény gyerek nagyon kivan. Ennek köszönhetően mi is. Tegnapelőtt három jégkrémet vett magának a büfében, ezzel el is verte egyheti zsebpénzét (milyen jégkrémet adnak ma 100,- Forintért?! bele sem akarok gondolni...). Viszont tegnap kirándulni mentek és lehetett vinni ennit, innit. Nagyon-nagyon megrögzött ellensége vagyok a chipsnek, mert isteni finom és egyszerűen nem lehet abbahagyni, viszont kétévente egyszer talán belefér egy elhajlás és rendszeresen rágva van a fülem ezügyben, így megbeszéltük, hogy vihet magával. Szerda délután tehát a bolt felé vettük az irányt, amikor Balázs rákezdett:
    - Adj egy százast!
    - Nem adok, péntek délután kapsz zsebpénzt.
    - Akkor vegyél nekem valamit a büfében.
    - Nem veszek, vettél 3 jégkrémet. Ha csak egyet vettél volna, maradt volna 200,- Forintod, de a Te pénzed, Neked kell beosztani.
    Néhány "de adjál - de nem adok" kör lefutása után megérkeztünk a bolthoz, de még nem szálltunk ki az autóból. Milyen jól tettük!
    - Anya, vihetek holnap kokakólát?
    - Szó sem lehet róla.
    - De miért?!
    - Tudod jól, hogy miért. Utálom a kólát, nem is fogok soha venni. A zsebpénzedből felőlem vehetsz, de én erre nem adok ki pénzt.
    - Tényleg vehetek a zsebpénzből??
    - Igen. Arra költöd, amire akarod, megbeszéltük. Ez a Te pénzed.
    - Anya, vegyél nekem most és akkor nem kérek pénteken zsebpénzt!
    - Nem Balázs, az eheti zsebpénzedet elköltötted, megbeszéltük, nincs kölcsön.
    - De anya, vegyél már!
    - Balázs, megmondtam, nem veszek kólát. Veszünk üdítőt, pénteken pedig kapsz zsebpénzt.
    - De a farsangon is ittam...
    - Igen, mert nem voltam ott és nem láttam. Ha ott lettem volna, nem ittál volna.
    - De anya, vegyél már!
    - Balázs, nem veszek kólát. Veszünk üdítőt, pénteken pedig kapsz zsebpénzt.
    Itt Balázs elkezdett sikítani, de ahogy a torkán kifért, a dobhártyám repedezett, két ököllel verte az autó tetőkárpitját, az anyósülést két kézzel, teljes erejéből rángatta, és közben lila fejjel üvöltött. Gondoltam egyet és mégse mentünk be a boltba. Autó indít, nyomás haza. Balázs visított, mint akit nyúznak. A hiszti vége elég prózai lett:
    - Várj, Balázs, egy kicsit hallgass el! - mikor elhallgatott, lehúztam az összes ablakot - Na, MOST üvölthetsz!
    - Hülye köcsög! - ez volt részéről a záró mondat.
    Ezután otthon még kb 2 percig nem szállt ki az autóból, bent duzzogott inkább, aztán bicajozott pár kört, bejött és onnantól teljesen nyugodt volt. Este aztán elmentünk megvenni a kirándulásra valót.
  • a nyár... Nagyon szép kis konyhakertet rittyentettem, van benne minden szép és jó, átköltöztettem a kapu közelébe, ott mindig süt a nap és nem felejtem el meglocsolni. Balázs imádja, hogy amint belép a kapun, szedhet snidlinget és jelentem, hosszas kísérletezéssel kifejlesztette a snidlinges Orbitot, így megalkotva a frissbüdös lehelet oximoront. Hogy hogy készül a snidlinges Orbit, azt mindenkinek a fantáziájára bízom.

1 megjegyzés:

Móni írta...

ezt a történetet én is irattam volna a középső fiamról, a kizökkentés a lényeg. A hagymás orbit :) lol