2011. április 1., péntek

Szülő tréning első alkalom

Tegnap hívtak, hogy elkészült Balázs új szemüvege, így még oda is elmentünk. Sajnos ezek után este már nem volt erőm gép elé ülni, úgy dőltem be az ágyba, mint egy liszteszsák, Így is Cataflamot kellett bevennem, hogy kibírjam a délutánt...
A tegnapi alkalommal 4 gyerek szülei voltak jelen és főleg általános dolgokról volt szó, egyelőre kevés olyan dolog hangzott el, ami újdonság, de azért volt néhány:
- ADHD esetén az emésztési problémák, puffadás, stb gyakoribbak
- gyakori a tejcukor érzékenység
- ADHD-s gyerekek imádják a sajtot
Ezek természetesen nem tudományos tények, hanem statisztikai adatok, de nagyon érdekesek és illenek Balázsra is.

Természetesen elhangzottak a vezető tünetek, az altípusok, a kísérő állapotok, a fimota fiúk és fimota lányok közti különbségek, stb.
Szó esett a gyógyszerről is, komoly tévhitek élnek fimota gyerekeket nevelő szülők fejében is, ami nem csoda, egyrészt én is hasonlókat gondoltam néhány évvel ezelőtt, másrészt nagyon erős az ellenkampány. Zsuzsát idézve, a Ritalinnal az a gyógyszergyárak legnagyobb baja, hogy azon ritka gyógyszerek egyike, amelyek tökéletesek; célzottan hatnak, maradéktalanul kiürülnek és nincs mellékhatásuk. Ilyen gyógyszert überelni nem egyszerű, lejáratni könnyebb, főleg ha összemossák a szezont a fazonnal:
- pszichostimuláns - ez tiszta ügy, kár tagadni, mert ez a helyzet.
- addiktív - ez nagyon érdekes, mert "egészséges" embereknél valóban addikciót okoz, ADHD esetében viszont nem. A hangsúly a helyes alkalmazáson és adagoláson van.
- hirtelen szívhalál - rég túlhaladott dolog, tömeghisztéria keltésére tökéletes, de említést sem érdemel.
- leszedált zombi lesz tőle a gyerek - ez egyszerű faszság. Mai kedvenc hasonlatom (most találtam ki :-)) ), hogy a Ritalin olyan Balázsnak, mint az elromlott autofókuszú fényképezőgépnek a manuális fókusz. Balázs beszámolói is ezt támasztják alá. Az ő kis olyan-amilyen szókincsével olyan meghatóan tudja kifejezni, hogy mennyit segít a gyógyszer a koncentrálásban!

A gyógyszer-dolog elég sok időt elvett az első foglalkozásból, mert sok kérdés merült fel ezzel kapcsolatban, de ez gondolom, eleve így volt kalkulálva.
Viszonylag sok szó esett a szervi háttérről, a dopaminról. Kicsit hiányoltam a magyarázatot a dopaminhiány és a veszélykeresés közti összefüggésre, hogy ti. a dopamin adrenalinná alakul, tehát evidens, hogy dopaminhiány esetén az adrenalint máshogy "állítják elő" a kölkök. Nekem ez anno sokmindent megmagyarázott és mondhatni, megvilágosodtam tőle.
Na mára ennyi voltam, folyt. köv. egy hét múlva :-)

3 megjegyzés:

Nessy írta...

Szia Panni!
Először is jobbulást kívánok, mert a szavaidból úgy vettem ki, hogy lábadozol:)!
Teljesen más tematika alapján haladtunk mi a tréningen, így pl.a fiúk és lányok közötti különbségek nálunk kimaradtak. Így, hogy Te ezt felvetetted, kíváncsi lennék.
Megtennéd, hogy megosztod velem? Nekem édi-bédi kis fimóta lánykám van ugye és rendszerint fiús anyukákkal hoz össze a sors:)
Nagyon hálásan megköszönöm! Puszi Nektek!

kakuc írta...

Hehe, még emlékszem, amikor sok-sok évvel ezelőtt kb. ugyanezeket meséltem neked a Ritalinról :-D Vacilláltál még akkor nagyon - emlékszel te is?

(Gabi volnék Berlinből, és muszáj, hogy csak Google-fiókkal tudjunk belépni?)

Panni írta...

Nessy, köszi a jókívánságot!
Nagyon mélyen nem mentek bele a részletekbe, a lényeg annyi, hogy a lányokra általában kevésbé jellemző az impulzivitás, ők inkább az álmodozók, ami ugye a figyelemhiányból adódik. A lányok inkább elnyomják az izgő-mozgó késztetést, hogy befogadja őket a (lány-)közösség.

Gabi, hát ne tudd meg, konkrétan Te és az ominózus beszélgetés járt az eszemben egyfolytában, míg a posztot írtam :-) Hát igen, igazad volt, én meg akkor még erősen null kilométeres voltam ADHD-ügyben (BTW, a könyved még mindig nálunk van, de vigyázunk rá, nem kótyavetyéltük el :-) ).
Nem tudom, mi módon lehet még kommentelni, én mindig Google fiókkal szoktam belépni kommenteléshez is...