2011. január 28., péntek

Szalma

Szalma vagyok a hétvégén, így most ráveszem magam, hogy írjak. Nem túl rózsás mostanában a helyzet, Balázst nagyon megviseli Zs néni távozása. A héten eddig három dühroham volt délután, Gábor elmondása szerint reggel is volt rá példa. Kedden a dührohamot megspékelte azzal, hogy a zongora órán előadta a repertoárjának a legalját. A teljesség igénye nélkül: a tanár orra alá fingott, aztán szétlegyezte a nappaliban, aztán lehasalt, kinyújtotta a nyelvét és szó szerint hosszában (7 méter) végignyalta a nappalit. Közben folyamatosan adta ki az idegbeteg hangokat, én pedig égtem, mint a rongy.
Miután elment a tanár, elvonultam egy sötét zugba sírni. Na akkor kapott észbe Balázs, vigasztalt, kért, hogy ne sírjak. Legszívesebben elsüllyedtem volna szégyenemben. Amikor Gábor megjött, egyből kérdezte, mi történt. Én nem tudtam válaszolni, Balázs adta elő, mi a stájsz: "Anya sír. Én idegesítettem fel. Hiába kért, hogy hagyjam abba, én csak folytattam, végül nem bírta tovább és sírva fakadt. Én nem tudom, mi ütött belém, egyszerűen nem bírtam abbahagyni. Az egész az én hibám!" (Kis drága bogárka, a legnagyobb rosszalkodás közben is ott van a jelleme, mennyire becsülöm ezt benne!)
Azóta sajnos bennem van a tüske, nem haragszom rá, de (még) könnyebben felkapom a vizet, ma is veszekedve búcsúztunk el. Most hirtelen visszacsúsztunk másfél évet. Vagy mégsem. Tegnap egyedül ment el a logopédushoz. 500 méter az iskolától és nagyon nem akarta, de mivel nekünk muszáj volt időpontra menni nyilatkozni, nem értünk volna oda időben. Végül csak elment egyedül és kb 5 perccel utána mi is megérkeztünk, úgyhogy minden jól sült el, sőt, Balázs közölte, hogy ezentúl mindig egyedül akar jönni. Hát így igazodjon ki az ember a gyerekén... Ezen felbuzdulva előrébb tettük a logopédusnál az időpontot és meg is dupláztuk, így mostantól heti két alkalommal megy Balázs, immár egyedül. Hogy ideges vagyok-e? Nemkicsit. De ott a mobiltelefon, ezért vettük, hogy tudjuk tartani a kapcsolatot a necces helyzetekben.

Nincsenek megjegyzések: