2010. október 1., péntek

Fejlesztések

Szép lassan beindulnak újra az iskolán kívüli fejlesztések is; jövő csütörtökön indul a logopédia és heti két zongora. Az úgy volt, hogy Balázs egyszercsak kibökte, hogy szívesen járna "olyan iskolába, ahol zongorázni tanulnak a gyerekek". Mi kerestünk ilyet, találtunk ilyet, persze ez rendes, tanévhez igazodó délutáni zeneiskola, úgyhogy a felvételről lecsúsztunk, viszont ajánlottak egy zongoratanárt, aki foglalkozik Balázzsal. Eddig nagy a lelkesedés és a büszkeség, csak maradjon is így :-)
A szemüveg továbbra is nagyon bejön Balázsnak. Amikor kérdeztük, hogy jobban látja-e a táblát vele, azt mondta: "Igen és a faliújságon az LY-t szemüveg nélkül homályosan látom, szemüvegben pedig olyan élesen, mintha odamennék és közelről olvasnám el."

Figyelmeztetők, feketepontok nem gyűlnek, osztályzatok terén is jó a helyzet; eddig hangosolvasásból van egy ötöse és ennyi. Az írása iszonyú ronda, néha kifelejt egy-egy betűt, ritkán van, hogy helyesírási hibát vét, az viszont nem ritka, hogy értelmetlen mondatokat ír, gondolom, mert a végére elfelejti, hogy mit írt az elején. Egy tegnapi gyöngyszem: "Miért futok azért mert nem tudom." Rajzolásban nagyon le van maradva, de legalább szívesen rajzol, ez is valami. Talán a zongora segít stimulálni a finommotorikáját, talán ő egyszerűen rondán rajzol (nem hiszem, mert elsőben gyönyörű virágoskerteket rajzolt), nem tudom.

4 megjegyzés:

joy89 írta...

Szia!

Nálam is probléma volt, hogy írás közben kihagytam szavakat a mondatokból és felcseréltem a számjegyeket számolás közben, de nem azért mert elfelejtettem amit leírtam, hanem mert túl gyorsan gondolkodtam és nem tudtam olyan gyorsan írni:)
Tudatosan kellett mindig egy dologra koncentrálnom, valamennyit javult a helyzet mostanában (21 vagyok) már csak betűk keverednek össze (vagy egy-egy szó marad ki), és csak akkor, ha gyorsan írok.
Egyébként nem vagyok diszlexiás vagy diszgráfiás vagy diszkalkuliás :)

Sneezy03 írta...

Lehet, hogy furcsa, de nálunk a finommotorika fejlődése akkor indult be, amikor vettünk egy csocsóasztalt.

Panni írta...

Joy, köszi, hogy leírtad, érdekes olvasni, erre eddig nem is gondoltam, hogy "gyorsan gondolkodik".

Sneezy, köszi a tippet, van csocsóasztalunk, de igazából nem úgy használja, ahogy kéne... :-)

Móni írta...

Mindhárom fiamnál ilyen gondok voltak, vannak. A nagy mostanra sokat javult, a kicsi írása még minősíthetetlen, de a nagy is innen indult. Nekünk azt mondták nem diszgráfia, hanem figyelemzavar az oka és tud szépen is írni de, akkor nagyon lassú, és akkor sem lesznek kerek mondatok. De mit is várjak mikor szóban is egy rejtvény, hogy éppen miről beszél:)